Methodology of systematic implementation and operation of rail vehicle simulators for train drivers in the Czech Republic.
Project goals
The main objective of the project is to create a methodical procedure enabling the introduction and operation of systematic training of train drivers with the use of rail vehicle simulators in the CZ. The outputs of this project will be directly applicable to the legislative process of obtaining and verifying the professional competence of drivers and will serve as the basic specifications for the systematic introduction of this process in the Czech Republic. The project is taking the first necessary step to realize and fulfill the idea of introducing systematic training of drivers in the CZ, which is stated in the Implementation Plan for the Intelligent Transport Systems (ITS) AP in the CZ by 2020 approved by the Czech Government. Simulator and simulator of rolling stock driving.
Keywords
Rail simulatormethodology of train drivers trainingrisks in rail transport
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
1.VS DOPRAVA 2020+ (STA02019CK010)
Main participants
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta dopravní
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
CK01000132 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Metodika systematického zavedení a provozování simulátorů kolejových vozidel pro výcvik strojvedoucích v ČR.
Annotation in Czech
Hlavním cílem projektu je vytvoření metodického postupu umožňující zavedení a provozování systematického výcviku strojvedoucích s využitím simulátorů kolejových vozidel v ČR. Výstupy z tohoto projektu budou přímo aplikovatelné do legislativního procesu získání a ověření odborné způsobilosti strojvedoucích a budou sloužit jako základní specifikace pro systematické zavedení tohoto procesu v ČR. Projekt realizuje prvním nutný krok k realizaci a naplnění ideového záměru zavedení systematického výcviku strojvedoucích v ČR, který je uveden v implementačním plánu k Akčnímu plánu rozvoje inteligentních dopravních systémů (ITS) v ČR do roku 2020 schválen vládou ČR, obsahuje projektovou kartu : ŽD-21 Trenažér a simulátor řízení kolejových vozidel.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
20104 - Transport engineering
OECD FORD - secondary branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
OECD FORD - another secondary branch
20205 - Automation and control systems
AN - Psychology
JD - Use of computers, robotics and its application
JO - Land transport systems and equipment
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
These are preliminary data, the project evaluation hasn´t proceeded yet.
Solution timeline
Realization period - beginning
Feb 1, 2020
Realization period - end
Dec 31, 2022
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2022
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP23-TA0-CK-U
Data delivery date
Jun 30, 2023
Finance
Total approved costs
7,893 thou. CZK
Public financial support
5,495 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
1,579 thou. CZK
Recognised costs
7 893 CZK thou.
Public support
5 495 CZK thou.
0%
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
OECD FORD
Transport engineering
Solution period
01. 02. 2020 - 31. 12. 2022