All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

USE OF ADVANTAGES OF FRP COMPOSITES IN TRANSPORT INFRASTRUCTURE

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

    Programme of applied research and experimental development ALFA

  • Call for proposals

    ALFA 4 (STA02014TA04)

  • Main participants

    Vladimír Fišer

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    2014TA04030110

Alternative language

  • Project name in Czech

    UPLATNĚNÍ VÝHOD FRP KOMPOZITŮ V DOPRAVNÍ INFRASTRUKTUŘE

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je uvést na trh soubor opatření a řešení, jež umožní efektivní využití Fiber Reinforced Polymer (FRP) kompozitů v dopravní infrastruktuře. Tato opatření či dílčí cíle lze stručně charakterizovat takto: Prvním je experimentální výzkum konstrukčního a prostorového uspořádání mostu s cílem nalezení optimálního využití FRP profilů jak celokompozitové konstrukce, tak v kombinaci se konvenčními materiály při rekonstrukcích a novostavbách. Druhým dílčím cílem je aplikovaný i experimentální výzkum styků mostního vybavení, svodidlového zábradlí, zábradlí, říms a osvětlení přímo s FRP mostovkou s cílem optimalizace tuhosti styku a současné minimalizace degradačních vlivů a splnění bezpečnostních požadavků na mostní vybavení kladené. Třetím je experimentální výzkum a laboratorní testy alternativních lepidel či jejich kombinací, které umožní lepení kompozitu in situ za horších klimatických podmínek než umožňuje použití standardních interiérových epoxidových lepidel. Čtvrtým je experimentální vývoj konstrukčních prvků mostního příslušenství (zábrany proti pádu, revizní lávky atd.), jež lze účelně vytvořit z FRP kompozitů a připravit jejich typizovaná řešení.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • CEP classification - main branch

    JI - Composite materials

  • CEP - secondary branch

    JM - Structural engineering

  • CEP - another secondary branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering<br>20104 - Transport engineering<br>20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The Opposition Panel agreed that overall the project was successful and the project was brought interesting and practical results. Outputs were processed well and correspond to modern research methods. Three other results were achieved beyond the Gfunk - Functional Pattern "Footbridge from all-surface-bonded closed closed GFRP profiles with glued a Gfunk - Functional Specimen "VeropalComp Mounting Adhesive" and Gfunk - Functional specimen "Veropal-Comp Injection Glue".

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jul 1, 2014

  • Realization period - end

    Dec 31, 2017

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2017

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP18-TA0-TA-U/15:1

  • Data delivery date

    Nov 5, 2018

Finance

  • Total approved costs

    13,279 thou. CZK

  • Public financial support

    8,600 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    4,671 thou. CZK