Safety policy for interlocking plant data transmission in rail transport
Project goals
Project "Safety policy for interlocking plant data transmission in rail transport" is aimed at developing the methodology for securing and controlling a safe data transmission through open communication networks in context of Czech Republic rail transport. First and foremost a study will be conducted, with the objective of defining distinct areas impacted by the safety policy. The pivotal objective is a preparation of methodology for the safety policy that must be based on applicable EU standards, for example EN 50126, EN 50128, EN50129. Further, the requirements for standard EN 50159-1/2 will be developed with the aim to sufficiently delimit the follow-on concept of a long term development of the Safety policy for interlocking plant data transmissionin rail transport. The project results (prescribed safety policy ) will be evaluated in a pilot project.
Keywords
Řízeníspráva a administrativaObecná matematikaAplikovaná statistikaoperační výzkumTeorie a systémy řízeníTeorie informace - KryptografieElektronika a optoelektronikaelektrotechnikaPočítačový hardware a softwarePozemní dopravní systémy
Public support
Provider
Ministry of Transport
Programme
Safety and economical transport (National programme of research)
Call for proposals
Bezpečná a ekonomická doprava 1 (SMD0200401)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
114/2004-210-TPV/1
Alternative language
Project name in Czech
Bezpečnostní politika pro datové přenosy zabezpečovacích zařízení v železniční dopravě.
Annotation in Czech
Projekt "Bezpečnostní politika pro datové přenosy zabezpečovacích zařízení v železniční dopravě" je zaměřen na řešení metodiky pro zajištění a spravování bezpečného přenosu dat přes otevřené přenosové systémy v kontextu železniční dopravy v ČR. V první řadě půjde o zpracování studie, která vydefinuje jednotlivé oblasti, kterých se bezpečnostní politika dotýká. Stěžejním cílem je vypracování metodiky pro bezpečnostní politiku, která musí vycházet z evropských norem platných v železničních aplikacích jakojsou EN 50126, EN 50128, EN 50129. Dále budou rozpracovány požadavky norem EN 50159-1/2 tak, aby dostatečně vymezovaly další koncepci dlouhodobého rozvoje bezpečnostní politiky pro datové přenosy zabezpečovacích zařízení v železniční dopravě. Výsledky projektu (stanovená bezpečnostní politika) budou ověřeny pilotní aplikací.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - secondary branch
JD - Use of computers, robotics and its application
CEP - another secondary branch
BB - Applied statistics, operational research
10103 - Statistics and probability
20104 - Transport engineering
20204 - Robotics and automatic control
20205 - Automation and control systems
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The course of project´s solution and projec´s outcomes correspond to the contract. The goal was accomplish, and desiderative outcomes was process and it was verified in accord with contract.
Solution timeline
Realization period - beginning
Apr 1, 2004
Realization period - end
Dec 1, 2007
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Jun 1, 2007
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP08-MD0-1F-U/02:2
Data delivery date
Apr 3, 2009
Finance
Total approved costs
5,020 thou. CZK
Public financial support
2,510 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
2,510 thou. CZK
Recognised costs
5 020 CZK thou.
Public support
2 510 CZK thou.
0%
Provider
Ministry of Transport
CEP
JO - Land transport systems and equipment
Solution period
01. 04. 2004 - 01. 12. 2007