All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Method and accuracy of determining uninterrupted intesity of automobile traffic based on short-term measurements.

Public support

  • Provider

    Ministry of Transport

  • Programme

    Safety and economical transport (National programme of research)

  • Call for proposals

    Bezpečná a ekonomická doprava 1 (SMD0200401)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    113/2004-210-TPV/1

Alternative language

  • Project name in Czech

    Způsob a přesnost stanovení celodenních intenzit automobilové dopravy na základě krátkodobých měření

  • Annotation in Czech

    Jednou ze základních dopravně inženýrských charakteristik pozemních komunikací je intenzita provozu na těchto komunikacích. Pro účely navrhování parametrů dopravních staveb je důležité znát hodnotu celodenního zatížení komunikace podle jednotlivých druhůvozidel. V běžné dopravně inženýrské praxi, včetně celostátního sčítání dopravy (CSD) se sčítání obvykle neprovádí po celou dobu 24 hodin, ale sčítají se jen "časové sondy". Způsob stanovení přepočtu krátkodobých měření na celodenní intenzitu (obvykle pomocí přepočtových koeficientů) není exaktně určen a každý si jej v případě potřeby stanoví sám.V současné době používané koeficienty v některých případech neodráží skutečné průběhy intenzit na komunikační síti. Takto stanovené celodenní intenzity se pakodchylují od intenzit skutečných i o několik desítek procent. Cílem tohoto projektu tedy je zjistit reálné potřeby uživatelů informací o zatížení pozemních komunikací, analyzovat způsoby výpočtu RPDI (nebo jiných veličin) z krátkodobých měření, navrhnou

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • CEP - secondary branch

    JM - Structural engineering

  • CEP - another secondary branch

    AP - Municipal, regional and transportation planning

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering<br>20104 - Transport engineering<br>50702 - Urban studies (planning and development)<br>50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Project results evaluation

    The course of project´s solution and project´s outcomes correspond to the contract. The goal was accomplish, and desiderative outcomes was process.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Apr 1, 2004

  • Realization period - end

    Mar 1, 2007

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Jun 1, 2007

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP08-MD0-1F-U/02:2

  • Data delivery date

    Apr 3, 2009

Finance

  • Total approved costs

    4,109 thou. CZK

  • Public financial support

    4,109 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK