The risky driver behaviour and possibilities of its specified improvement.
Public support
Provider
Ministry of Transport
Programme
Safety and economical transport (National programme of research)
Call for proposals
Bezpečná a ekonomická doprava 2 (SMD0200501)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
340/2004-520-TPV
Alternative language
Project name in Czech
Rizikové chování účastníků silničního provozu a možnosti jeho cílené nápravy
Annotation in Czech
Projekt je zaměřen na analýzu a kategorizaci dopravních přestupků v relacích s osobnostními charakteristikami jejich pachatelů. Hlavním cílem je vypracovat model rehabilitačního programu pro problémové řidiče, který bude ověřen pilotním programem.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
AQ - Safety and health protection, safety in operating machinery
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
30305 - Occupational health<br>50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The process of solution and the results comport with the contract. The aim was filled, required outputs were elaborated.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2005
Realization period - end
Dec 31, 2009
Project status
U - Finished project
Latest support payment
May 28, 2009
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP10-MD0-1F-U/01:2
Data delivery date
Jul 1, 2010
Finance
Total approved costs
3,861 thou. CZK
Public financial support
3,861 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK