All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Changes of Czech and Polish Bordeline School Providing Compulsory Education after 1989. Comparative Study.

Public support

  • Provider

    Ministry of Education, Youth and Sports

  • Programme

  • Call for proposals

    FP6-2004-Mobility-12

  • Main participants

  • Contest type

    RP - Co-financing of EC programme

  • Contract ID

    MSMT-5938/2013-311

Alternative language

  • Project name in Czech

    Proměny české a polské pohraniční školy poskytující povinné vzdělávání po r. 1989. Komparativní studie.

  • Annotation in Czech

    Cíli výzkumu je zodpovědět následující výzkumné otázky: 1. Jak proces politické a ekonomické transformace spolu se sociodemografickými a kulturními změnami ovlivnil české a polské školství, vzdělávání ve vybraných regionech a vybraných školách? Jaká jsouočekávání od škol v daných regionech? 2. Jaká byla a je funkce školy jako činitele reprodukce stavu a nositele změn ve vybraných regionech? A jak funkce byly a jsou formovány? 3. Jak školy reagují na politické (edukační reformy), ekonomické tlaky, demografické změny, sociální nerovnosti, změny hodnot, multikulturalismus, reakce na civilizační ohrožení (živelné pohromy...), atd. v pojetí výchovy a vzdělávání v reakci na situaci v regionu? 4. Jaké jsou shody a rozdíly mezi Českou republikou a Polskem vevýše zmíněném a jejich možné příčiny v rámci zvolených regionů?

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    This project is being realized in the framework of the MOBILITY Activity that aims primarily on establishing and strenghtening ties with foreign research institutions. The control of particular outputs is not implemented by the evalution committee, but the correctness of allocated finances and the adequacy of their use are checked.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2013

  • Realization period - end

    Dec 31, 2014

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 12, 2014

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP15-MSM-7A-U/01:1

  • Data delivery date

    Jul 2, 2015

Finance

  • Total approved costs

    200 thou. CZK

  • Public financial support

    200 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK