Personal and Professional Needs of Trainee Teachers
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
—
Call for proposals
FP6-2006-Mobility-4
Main participants
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta
Contest type
RP - Co-financing of EC programme
Contract ID
MSMT-xxxx/2014
Alternative language
Project name in Czech
Osobnostní a profesionální potřeby začínajících učitelů
Annotation in Czech
Nejen zájem o studium na pedagogických fakultách, ale i motivace začínajících učitelů setrvat ve školství v České republice (ČR) i na Slovenku v současnosti výrazně klesá. Jestliže očekáváme kvalitu vzdělávání od preprimárního k terciárnímu vzdělávání, resp. kvalitní přípravu budoucích odborníků v jednotlivých odvětvích trhu, je nevyhnutelná podpora, resp. zájem o osobní, profesionální potřeby a očekávání začínajících učitelů. Po ukončení studia učitelů neexistuje žádná zpětná vazba o pracovním zařazeníabsolventů, o úrovni jejich připravenosti do praxe, o práci s obtížnými situacemi v práci jako i problematika uvádějících učitelů. Z tohoto hlediska se projekt zabývá potřebami, očekáváními a růstem v oblasti osobnostních a profesionálních způsobilostízačínajících učitelů preprimárního až terciárního vzdělávání. Projekt koncipuje otázky odborné a osobnostní přípravy na učitelské povolání, problémových oblastí v učitelské praxi začínajících učitelů, otázku uvádějícího učitele v ČR a na Slovensku, jakoi struktury činitelů profesionálního a osobnostního růstu začínajících učitelů. Projekt se zaměřuje na monitorování a skríning osobnostních a profesionálních potřeb, očekávání začínajících učitelů na všech stupních vzdělávání, resp. od preprimárního k terciárnímu vzdělávání v ČR a na Slovensku. Jednotlivé parciální cíle vymezujeme: - Analýza odborné a osobnostní přípravy na učitelské povolání - Mapování problémových oblastí v učitelské praxi začínajících učitelů - Vliv uvádějícího učitele - Skríning činitelů profesionálního a osobnostního růstu začínajících učitelů - Sestavení rámcové struktury determinantů profesionálního a osobnostního růstu začínajících učitelů - Vytvoření nástrojů na formování profesionálního a osobnostního růstu budoucího i začínajícího učitele
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
This project is being realized in the framework of the MOBILITY Activity that aims primarily on establishing and strenghtening ties with foreign research institutions. The control of particular outputs is not implemented by the evalution committee, but the correctness of allocated finances and the adequacy of their use are checked.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2014
Realization period - end
Dec 31, 2015
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 24, 2015
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP16-MSM-7A-U/02:1
Data delivery date
Oct 12, 2017
Finance
Total approved costs
94 thou. CZK
Public financial support
94 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK