Bullying in schools: When do peers defend their bullied classmates?
Project goals
GOALS AND METHOD OF THE PLANNED PROJECT The main goal of this project is (1) to elucidate stability of defending and (2) to identify individual and classroom factors that promote or hinder defending. To achieve the goal, sophisticated statistical analyses like HLM or latent growth modeling will be applied. Activity plan 2017 Stage I - Teams’ Introduction and activities planning for 2017 Objectives: (1) The teams will mutually introduce each other; (2) The Czech team will introduce the existing data set to the Austrian team; (3) The Czech team and the Austrian team will formulate specific research questions and decide how to analyze the existing data set to achieve the project goals. Activity: Working meeting in Linz – The Czech team will visit Austria (in Jan/Feb). Stage II - Analyzing the existing data set Objectives: (1) To analyze the data set with state-of-the-art statistical methods (e.g. HLM); (2) To write a draft result part for the project Activities: - Working meeting in Prague – The Austrian team will visit CR (in May/June). - Longterm working visit in Prague - The Austrian young researcher will stay for 1.33 months in the CR, working with the Czech team to analyze the data (in March/April). Stage III - Results interpretation & paper submission Objectives: (1) To prepare and submit the joined scientific paper; (2) To submit the paper to an international scientific conference (e.g. EARA; ISSBD, SRCD) Activities: - Working visit in Linz - The Czech team visits the Austrian team (in September/October). The main goals of the meeting are to work together to interpret the results and to supervise the two young researchers, to discuss the activities for 2018, and to plan a research proposal for Horizon2020 or another European grant. Activity plan 2018 Revisions of Paper & Presentation at International Conference
Keywords
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.
Contest type
M2 - International cooperation
Contract ID
MSMT-539/2017-1
Alternative language
Project name in Czech
Šikana ve školách: Kdy se vrstevníci zastávají svých šikanovaných spolužáků?
Annotation in Czech
CÍLE A METODICKÝ POSTUP PLÁNOVANÉHO PROJEKTU Cílem projektu je (1) osvětlit stabilitu zastávání a (2) identifikovat individuální a třídní faktory, které podporují zastávání, nebo mu naopak brání. K naplnění tohoto cíle budou aplikovány pokročilé statistické postupy jako víceúrovňové modelování či modelování latentních růstových křivek. Plán aktivit na rok 2017 Fáze I – Představení týmů a plánování aktivit na rok 2017 Cíle: (1) vzájemné představení týmů; (2) seznámení rakouského týmu s existující databází; (3) Český a rakouský tým společně zformulují specifické výzkumné otázky a rozhodnou, jak budou analyzovat data, aby bylo dosaženo stanovených cílů. Aktivity: pracovní návštěva v Linci – český tým navštíví Rakousko (v lednu/únoru). Fáze II - Analýza dat Cíle: (1) analýza dat pokročilými statistickými metodami (např. víceúrovňovým modelováním); (2) napsání výsledkové části rukopisu Aktivity: - pracovní návštěva v Praze – návštěva rakouského týmu v ČR (v květnu/červnu). - dlouhodobá návštěva v Praze – Mladá rakouská výzkumnice stráví v ČR 1,33 měsíce, aby společně s českým týmem analyzovala data (v březnu/dubnu). Fáze III - Interpretace výsledků a odevzdání rukopisu Cíle: (1) připravit a odevzdat společnou vědeckou studii; (2) odevzdat studii na mezinárodní konferenci (např. EARA; ISSBD, SRCD). Aktivity: - pracovní návštěva v Linci – český tým navštíví Rakousko (v září/říjnu). Hlavním úkolem setkání bude společně interpretovat výsledky, vést dvě mladé výzkumnice, diskutovat aktivity na rok 2018 a plánovat návrh projektu v rámci Horizontu 2020 nebo jiného evropského programu. Plán aktivit na rok 2018 Revize rukopisu a příprava prezentace na mezinárodní konferenci
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
50101 - Psychology (including human - machine relations)
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
50103 - Cognitive sciences
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
This project was being realized in the framework of the MOBILITY Activity that aims primarily on establishing and strenghtening ties with foreign research institutions. The control of particular outputs is not implemented by the evalution committee, but the correctness of allocated finances and the adequacy of their use are checked.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2017
Realization period - end
Dec 31, 2018
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 26, 2018
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP19-MSM-7A-U/01:1
Data delivery date
Jun 18, 2019
Finance
Total approved costs
185 thou. CZK
Public financial support
185 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
185 CZK thou.
Public support
185 CZK thou.
100%
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
CEP
AN - Psychology
Solution period
01. 01. 2017 - 31. 12. 2018