All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”
7E09096

Differences and similarities in driver INTERACTION with in-vehicle technologies

Public support

  • Provider

    Ministry of Education, Youth and Sports

  • Programme

  • Call for proposals

    FP7-SST-2007-RTD-1

  • Main participants

  • Contest type

    RP - Co-financing of EC programme

  • Contract ID

    1088/2011-321

Alternative language

  • Project name in Czech

    Differences and similarities in driver INTERACTION with in-vehicle technologies

  • Annotation in Czech

    Hlavním cílem projektu INTERACTION je identifikovat modely užívání moderních technologií řidiči automobilů při jejich každodenních jízdách, dlouhodobé vlivy těchto systémů na jejich chování a na řidičské dovednosti v běžných a nebezpečných situacích. Projekt také upozorní na kulturní a individuální rozdíly mezi řidiči v různých evropských zemích, jenž ovlivňují povahu vzájemného ovlivňování řidiče a technologie ve vozidle a z toho plynoucích výsledků tohoto vzájemného působení. Pro dosažení těchto cílůbyl zpracován rámcový komplexní výzkum používání moderních technologií ve vozidle. Tento rámec je založen na inovačním spojení osvědčených metod a technik výzkumu: skupin, na které je výzkum zaměřován, dotazníkovém průzkumu, pozorování v přirozených podmínkách a hloubkovém pozorování. Cílem tohoto komplexního přístupu je shromáždit relevantní údaje týkající se chování řidičů ve vozidlech vybavených moderními technologiemi a provést kvalitativní a kvantitativní analýzu chování řidičů a dále snížit působení systémových následků týkajících se rizik a možných chyb řidičů. Předpokládáme, že výsledky ukáží na vyšší celkové přínosy automobilové techniky v bezpečnosti silničního provozu. Z poznatků získaných v průběhu projektu pro dosažení vytčeného cíle plynou dva hlavní pracovní závěry: Na jedné straně, poznatky dovolí vymezit kroky k posílení řidičova povědomí týkající se užití těchto technologií a o tom jaké následky má nebo může mít takové použití moderních technických systémů. Na druhé straně poznatky dovolí sestavit doporučení pro navrhování budoucích moderních systémů a přiměřených návodů na jejich používání pro řidiče. Evropští řidiči budou techniku ve vozidle používat v zájmu zvýšení bezpečnosti své a silničního provozu.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • CEP classification - main branch

    AQ - Safety and health protection, safety in operating machinery

  • CEP - secondary branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • CEP - another secondary branch

    AN - Psychology

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20104 - Transport engineering<br>30305 - Occupational health<br>50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Following the condition that the candidate of financial contribution was evaluated and afterwards selected by international provider in accordance with the rules of the program the Ministry of Education, Youth ans Sports does not realize the evaluation of project results. The project is evaluated only after its approval by an international provider.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2009

  • Realization period - end

    Jun 30, 2012

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 20, 2011

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP13-MSM-7E-U/01:1

  • Data delivery date

    Jun 28, 2013

Finance

  • Total approved costs

    1,270 thou. CZK

  • Public financial support

    1,270 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK