Efficient Operational Concept for Rapid Services
Project goals
The aim of this project is to formulate a generally usable methodology for design of network-wide operational concept of long-distance train lines on Rapid Services network and, in particular,on adjoining railway lines.The accordance with actual legislative will be ensured. The methodology will include layout of train lines into homogeneous and efficient passenger operations packages, where each one can be operated by another train operating company. The methodology will combine application of mathematical rules of Integrated Periodic Timetable with restricting conditions, derived from coordinated timetabling of more train lines of different segments.The operational concept, based on the methodology,will be used for official Public Transport Conception. Line packaging will be done as well.
Keywords
efficiencyhigh-speed railwayIntegrated Periodic TimetableOpen Accesspassenger operations packages
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
1.VS DOPRAVA 2020+ (STA02019CK010)
Main participants
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta dopravní
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
CK01000004 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Efektivní provozní koncept pro Rychlá spojení
Annotation in Czech
Cílem projektu je zformulovat obecně použitelnou metodiku pro návrh efektivního síťového provozního konceptu dálkových linek na Rychlých spojeních a zejména na navazujících tratích. v souladu se závaznou legislativou, včetně postupu pro rozvržení těchto linek do homogenních a provozně efektivních souborů, kde každý soubor může být provozován jiným dopravcem. Metodika zkombinuje aplikaci matematických zákonitostí integrálního taktového jízdního řádu s omezujícími podmínkami vyplývajícími z koordinované konstrukce grafikonu pro více linek různých vrstev drážní osobní dopravy. Provozní koncept, navržený na základě aplikace metodiky, bude využit při přípravě oficiální Koncepce veřejné dopravy. Dále bude navrženo rozvržení těchto linek do ucelených provozních souborů.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
OECD FORD - secondary branch
20104 - Transport engineering
OECD FORD - another secondary branch
50602 - Public administration
AE - Management, administration and clerical work
AP - Municipal, regional and transportation planning
JO - Land transport systems and equipment
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The opposing committee agreed that the project objectives and project results were achieved in accordance with the Agreement on the provision of support, therefore it can be concluded that the project succeeded according to the assignment
Solution timeline
Realization period - beginning
May 1, 2020
Realization period - end
Sep 30, 2023
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2023
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP24-TA0-CK-U
Data delivery date
Jun 28, 2024
Finance
Total approved costs
4,788 thou. CZK
Public financial support
3,830 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
957 thou. CZK
Recognised costs
4 788 CZK thou.
Public support
3 830 CZK thou.
0%
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
OECD FORD
Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Solution period
01. 05. 2020 - 30. 09. 2023