Increasing resilience, security of railway infrastructure and minimizing negative impacts on other sectors of transport infrastructure
Project goals
The aim of the project is to increase the protection, resilience and security of railway infrastructure elements against current and potential future threats. Research will focus mainly on (1) prediction of significant threats to railway infrastructure and subsequent design of technical measures to raise the level of protection for railway infrastructure soft targets and related infrastructure of other transport operators, (2) protection of passengers during evacuation from railway stations (3) information about threats and incidents at transport infrastructure elements.
Keywords
soft targets protectionevacuationinformationrailway infrastructure
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
1.VS DOPRAVA 2020+ (STA02019CK010)
Main participants
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta dopravní
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
CK01000015 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Zvýšení odolnosti a bezpečnosti železniční infrastruktury a minimalizace dopadů na ostatní sektory dopravní infrastruktury
Annotation in Czech
Cílem projektu je zvýšení ochrany, odolnosti (resilience) a bezpečnosti prvků železniční infrastruktury vůči aktuálním a potencionálním budoucím ohrožením. Výzkum bude zaměřen zejména do oblasti (1) predikce významných ohrožení železniční infrastruktury a návrh technických opatření ke zvýšení ochrany měkkých cílů železniční infrastruktury a dopravní infrastruktury navazujících provozovatelů, (2) ochrany osob při evakuaci cestujících z prostor železničních stanic a (3) sdílení a poskytování informací o hrozbách a incidentech na prvky dopravní infrastruktury.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
20104 - Transport engineering
OECD FORD - secondary branch
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
OECD FORD - another secondary branch
50902 - Social sciences, interdisciplinary
AP - Municipal, regional and transportation planning
JO - Land transport systems and equipment
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Projekt uspěl podle zadání. Byly splněny všechny plánované cíle a dosaženy všechny výsledky projektu v souladu se Smlouvou o poskytnutí podpory. Jeho řešení přispělo k cíli programu novými výsledky vhodnými k okamžité realizaci v oblasti zvýšení odolnosti a bezpečnosti železniční infrastruktury. Průběh a výsledky řešení byly rovněž pozitivně hodnoceny ze strany externího aplikačního garanta MD ČR.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jun 1, 2020
Realization period - end
May 31, 2023
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2023
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP24-TA0-CK-U
Data delivery date
Jun 28, 2024
Finance
Total approved costs
13,908 thou. CZK
Public financial support
11,084 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
2,786 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
13 908 CZK thou.
Public support
11 084 CZK thou.
79%
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
OECD FORD
Transport engineering
Solution period
01. 06. 2020 - 31. 05. 2023