All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Turnout 4.0

Project goals

The project aims to design an intelligent diagnostic system for railway switches and crossings (S&C). This system should detect in time the deterioration of the technical condition or failure of the S&C and allows the infrastructure manager to introduce predictive maintenance. The project will develop, build and test a HW and SW solution that is durable enough for years of use. The tool will be modular and without affecting the operation and maintenance of S&C. The project will also focus on the development of intelligent evaluation algorithms that can assess the state of the S&C design based on the dynamic response at the S&C and the vehicle. The project should contribute to extending the lifetime of the S&C structure and reducing the LCC.

Keywords

Switches and CrossingsSensorsMonitoring systemDiagnosticsPredictive maintenanceIndustry 4.0, Big dataInternet of things

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

  • Call for proposals

    1.VS DOPRAVA 2020+ (STA02019CK010)

  • Main participants

    DT - Výhybkárna a strojírna, a.s.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    CK01000091 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternative language

  • Project name in Czech

    Výhybka 4.0

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je návrh inteligentního diagnostického systému pro železniční výhybky tak, aby byl schopen zachytit včas zhoršování technického stavu, případně poruchu na výhybce a umožnil správci infrastruktury prediktivní údržbu. V rámci projektu proběhne vývoj, sestavení a odzkoušení hardwarového řešení, které bude dostatečně odolné pro několikaleté použití, modulární a bez vlivu na provoz a údržbu výhybek. Projekt se bude soustředit rovněž na vývoj inteligentních hodnotících algoritmů, které dokáží na základě dynamické odezvy na výhybce a železničním vozidle hodnotit stav konstrukce výhybky. Projekt by měl přispět k prodloužení životnosti konstrukce výhybky a redukci nákladů životního cyklu, zvýšení bezpečnosti a plynulosti železničního provozu.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • OECD FORD - main branch

    20101 - Civil engineering

  • OECD FORD - secondary branch

    20104 - Transport engineering

  • OECD FORD - another secondary branch

    20201 - Electrical and electronic engineering

  • JA - Electronics and optoelectronics
    JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
    JN - Civil engineering
    JO - Land transport systems and equipment

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Apr 1, 2020

  • Realization period - end

    Mar 31, 2024

  • Project status

    K - Ending multi-year project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2023

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP24-TA0-CK-R

  • Data delivery date

    Feb 20, 2024

Finance

  • Total approved costs

    26,249 thou. CZK

  • Public financial support

    19,265 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    7,173 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

26 249 CZK thou.

Public support

19 265 CZK thou.

73%


Provider

Technology Agency of the Czech Republic

OECD FORD

Civil engineering

Solution period

01. 04. 2020 - 31. 03. 2024