Monitoring and evaluation of risk phenomena in the vicinity of transport infrastructure using remote sensing
Project goals
The aim of the project is to develop a comprehensive solutions for monitoring and risk assessment in the domain of transport infrastructure management and operation (TIMO). The proposed research and solutions will build upon remote sensing data and methods to address specific risks in the vicinity of transport routes. Remote sensing will be utilized in combination with an engineering-geological model for the prediction of slope instabilities, monitoring of unauthorized activities in protection zones and evaluation of the health status, height and perimeter of tree crowns. The outputs of the project will thus demonstrate the capability of wide range of satellite-born and UAV technologies for Earth Observation. All specific outputs will be integrated within a SW platform called RiskMonitor.
Keywords
remote sensingunmanned aerial vehicleUAVdronesvegetation health monitoringpersistent scatterers interferometryInSARviscohypoplastic modelslope instabilitieschange detection
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
2.VS DOPRAVA 2020+ (STA02021CK020)
Main participants
HSI, spol. s r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
CK02000203 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Monitoring a vyhodnocení rizikových jevů v okolí dopravní infrastruktury s využitím DPZ
Annotation in Czech
Cílem projektu je vyvinout komplexní řešení pro monitoring a vyhodnocení rizik pro oblasti správy a provozu dopravní infrastruktury (SDI). Základ řešení bude postaven nad metodami DPZ pro monitoring specifických rizik v okolí dopravních cest, jejichž vývoj je nedílnou součástí projektu. Metod DPZ bude využito v kombinaci s inženýrsko-geologickým modelem pro predikci svahových nestabilit, monitoringem nepovolených aktivit v ochranných pásmech a vyhodnocením zdravotního stavu vegetace z pohledu rizika. Výstupy projektu tak budou demonstrovat využitelnost různých technologií DPZ (družicové systémy, UAV). Všechny specifické výstupy budou integrovány do společné SW platformy s možností standardizovaného doručení indikátorů rizika pro SDI. Více v "TACR_Doprava2020_Ramec.docx"
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
20705 - Remote sensing
OECD FORD - secondary branch
20701 - Environmental and geological engineering, geotechnics
OECD FORD - another secondary branch
20104 - Transport engineering
DH - Mining industry including coal mining and processing
JO - Land transport systems and equipment
JP - Industrial processes and processing
JQ - Machinery and tools
Solution timeline
Realization period - beginning
Apr 1, 2021
Realization period - end
Mar 31, 2024
Project status
K - Ending multi-year project
Latest support payment
Feb 28, 2023
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP24-TA0-CK-R
Data delivery date
Feb 20, 2024
Finance
Total approved costs
31,782 thou. CZK
Public financial support
24,109 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
7,664 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
31 782 CZK thou.
Public support
24 109 CZK thou.
75%
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
OECD FORD
Remote sensing
Solution period
01. 04. 2021 - 31. 03. 2024