Dynamic Opto-acoustic Method for Railway Superstructure Emission Noise Assessment
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
3.VS DOPRAVA 2020+ (STA02022CK030)
Main participants
EKOLA group, spol. s r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
CK03000099 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Dynamická opto-akustická metoda hodnocení emisní hlučnosti železničního svršku
Annotation in Czech
Cílem projektu je navrhnout novou metodu hodnocení emisní hlučnosti železničního svršku (dále jen ŽS) v podobě výsledků NmetS a Gfunk.Principem bude kombinace optických a akustických snímačů v blízkém poli kontaktu kolejnice s nákolkem a okolkem, což umožní izolaci emisní hlučnosti samotného odvalování od ostatních jevů tvořících hluk při jízdě vlaku. Tak bude možné analyzovat a hodnotit akustickou emisi pouze samotného ŽS a bude možné průběžně, systematicky a neinvazivně sledovat kvalitu ŽS v projížděném úseku, a to v podstatně kratším čase než při statických metodách měření. Včasná detekce a sledování trendu emisní hlučnosti ŽS umožní optimalizovat údržbu a předcházet snížení životnosti kolejnice a nadbytečné hlukové emisi, přičemž forma detekce podpoří významně digitalizaci procesů.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
20201 - Electrical and electronic engineering
OECD FORD - secondary branch
10307 - Acoustics
OECD FORD - another secondary branch
20104 - Transport engineering
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
BI - Acoustics and oscillation<br>JA - Electronics and optoelectronics<br>JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation<br>JO - Land transport systems and equipment
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
From a professional point of view, the results are processed in a high-quality manner and, with regard to the expected future development of the railway infrastructure, their benefit can be clearly expected. Based on the submitted report and annexes, it can be stated that the assignment was fulfilled.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2022
Realization period - end
Dec 31, 2024
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2024
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP25-TA0-CK-U
Data delivery date
Jun 20, 2025
Finance
Total approved costs
17,206 thou. CZK
Public financial support
12,798 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
4,408 thou. CZK