All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The use of mathematical methods for the optimization of computational procedures for the determination of turbo roundabouts capacity

Project goals

There were only a few cases of turbo roundabouts at the time when the current valid methodology for the computation of their capacity was created (2011). Over the last few years other new instances have come to reality and suggestions from practice for the improvement of the methodology have come to us. The aim of the project is adding a new methodology of dividing the traffic volume to the lanes at the approaches to the intersection to the current methodology, based on in-depth traffic surveys. The project includes also the verification and the updating of the values of variables which are entered into the calculations in the current methodology. The results of the proposed project will enable the updating of the technical directives and facilitate the computations in practice.

Keywords

spiral roundaboutstraffic engineeringcapacitytraffic flowprobabilitystatistics

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

  • Call for proposals

    3.VS DOPRAVA 2020+ (STA02022CK030)

  • Main participants

    EDIP s.r.o.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    CK03000156 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternative language

  • Project name in Czech

    Využití matematických metod pro optimalizaci výpočetních postupů pro stanovení kapacity turbo okružních křižovatek

  • Annotation in Czech

    V době vzniku aktuálně platné metodiky pro výpočet jejich kapacity (2011) byly turbo-okružní křižovatky realizovány v ČR pouze výjimečně. V posledních letech došlo ke zprovoznění dalších realizací a jako autorům platné metodiky se u nás scházejí podněty z praxe požadující upřesnění metodiky. Cílem navrhovaného projektu je na základě podrobných dopravních průzkumů doplnit současnou metodiku výpočtu kapacity turbo-okružních křižovatek o novou metodiku rozdělení intenzit do jízdních pruhů na vjezdech do křižovatky. Součástí navrhovaného projektu je i ověření platnosti a aktualizace hodnot veličin vstupujících do výpočtu kapacity v současné metodice. Výsledky navrhovaného projektu poslouží k aktualizaci technických předpisů a usnadnění výpočtů v dopravně inženýrské praxi.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • OECD FORD - main branch

    20104 - Transport engineering

  • OECD FORD - secondary branch

    10103 - Statistics and probability

  • OECD FORD - another secondary branch

    20101 - Civil engineering

  • BB - Applied statistics, operational research
    JN - Civil engineering
    JO - Land transport systems and equipment

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2022

  • Realization period - end

    Jun 30, 2024

  • Project status

    K - Ending multi-year project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2023

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP24-TA0-CK-R

  • Data delivery date

    Feb 20, 2024

Finance

  • Total approved costs

    3,842 thou. CZK

  • Public financial support

    2,964 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    878 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

3 842 CZK thou.

Public support

2 964 CZK thou.

77%


Provider

Technology Agency of the Czech Republic

OECD FORD

Transport engineering

Solution period

01. 01. 2022 - 30. 06. 2024