Modular System for Quality Monitoring and Recalibration of Traffic Models using Artificial Intelligence
Project goals
The project goal is to increase the accuracy and timeliness of the macroscopic four-stage unimodal traffic model with stochastic network allocation through industrial research and experimental development activities. The output is a modular SW tool for quality monitoring and subsequent recalibration of traffic models based on current data and with a module for short-term predictions in urban road transport. The solution is based on artificial intelligence tools and the evaluation of big data. The SW tool will be tested and validated in cooperation with an external application guarantor. The innovative solution will bring to municipalities and other entities involved in transport planning significantly improved SW tool for transport planning and management of urban systems.
Keywords
Traffic ModellingTraffic ForecastingMachine LearningArtificial IntelligenceNeural NetworksDigital TwinBig DataExploratory analysis
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
STA02024CL010
Main participants
Amitia s.r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
CL01000181 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Modulární systém pro monitorování kvality a rekalibrace městských dopravních modelů s využitím umělé inteligence
Annotation in Czech
Cílem je prostřednictvím aktivit průmyslového výzkumu a experimentálního vývoje zvýšit přesnost a aktuálnost makroskopického čtyřstupňového unimodálního dopravního modelu se stochastickým přidělováním dopravy na síť. Výstupem bude modulární SW nástroj pro monitorování kvality a následnou rekalibraci dopravních modelů na základě aktuálních dat a s modulem pro krátkodobé predikce v městské silniční dopravě. Řešení je postaveno na využití nástrojů umělé inteligence a vyhodnocování velkých dat pro oblast dopravního modelování. SW nástroj bude v projektu testován a validován ve spolupráci s externím aplikačním garantem. Inovativní řešení přinese municipalitám a dalším subjektům zapojeným do dopravního plánování významně vylepšené dopravní modely pro plánování dopravy a řízení městských systémů.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
20104 - Transport engineering
OECD FORD - secondary branch
10508 - Physical geography
OECD FORD - another secondary branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
AF - Documentation, librarianship, work with information
BC - Theory and management systems
BD - Information theory
DE - Earth magnetism, geodesy, geography
IN - Informatics
JO - Land transport systems and equipment
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2024
Realization period - end
Jun 30, 2026
Project status
B - Running multi-year project
Latest support payment
Feb 28, 2024
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP25-TA0-CL-R
Data delivery date
Feb 20, 2025
Finance
Total approved costs
23,107 thou. CZK
Public financial support
17,882 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
5,336 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
23 107 CZK thou.
Public support
17 882 CZK thou.
77%
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
OECD FORD
Transport engineering
Solution period
01. 01. 2024 - 30. 06. 2026