All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Czech Opera Audience Marketing Potential

Public support

  • Provider

    Ministry of Culture

  • Programme

    Scientific documenting and evaluation of the development of music, theatre and visual arts, literary history, theory and criticism, analytically sociological studies of the current state of culture in the CR, as well as research of mass media, TV

  • Call for proposals

    Zhodnocení vývoje hudebního, divadelního a výtvarného umění 2 (SMK0200700003)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    6/2007/OUK

Alternative language

  • Project name in Czech

    Marketingový potenciál českého operního publika

  • Annotation in Czech

    Hlavním cílem projektu Marketingový potenciál českého operního publika je zjištění a popsání dosud nevyužitého marketingového potenciálu českého operního diváctva a zároveň formulování strategie, jak tento potenciál důsledně využít. Výsledná strategie bude formulována na základě výsledků marketingových šetření probíhajících simultánně ve všech kamenných operních divadlech České republiky a opakujících se v pravidelném jednoročním intervalu mezi léty 2007 a 2011. A dále na základě závěrů pravidelných výročních konferencí za účasti jak ředitelů stálých českých divadel s operním souborem, tak šéfů stálých českých operních souborů, jejich marketingových a propagačních pracovníků, tak i zahraničních akademických odborníků v disciplínách arts marketing a audience developement.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • CEP classification - main branch

    AA - Philosophy and religion

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology<br>60302 - Ethics (except ethics related to specific subfields)<br>60303 - Theology<br>60304 - Religious studies

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena

  • Project results evaluation

    A questionnaire inquiry was conducted among the visitors of Czech opera houses. A large quantity of previously unavailable data was gathered and analysed. The results are made public in the form of an online interactive database and a summary publication. The methodology used in the inquiry will be helpful for possible future studies with a similar focus.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Mar 1, 2007

  • Realization period - end

    Dec 31, 2011

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 10, 2011

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP12-MK0-DD-U/02:2

  • Data delivery date

    Sep 11, 2012

Finance

  • Total approved costs

    484 thou. CZK

  • Public financial support

    484 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK