Czech Opera Audience Marketing Potential
Public support
Provider
Ministry of Culture
Programme
Scientific documenting and evaluation of the development of music, theatre and visual arts, literary history, theory and criticism, analytically sociological studies of the current state of culture in the CR, as well as research of mass media, TV
Call for proposals
Zhodnocení vývoje hudebního, divadelního a výtvarného umění 2 (SMK0200700003)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
6/2007/OUK
Alternative language
Project name in Czech
Marketingový potenciál českého operního publika
Annotation in Czech
Hlavním cílem projektu Marketingový potenciál českého operního publika je zjištění a popsání dosud nevyužitého marketingového potenciálu českého operního diváctva a zároveň formulování strategie, jak tento potenciál důsledně využít. Výsledná strategie bude formulována na základě výsledků marketingových šetření probíhajících simultánně ve všech kamenných operních divadlech České republiky a opakujících se v pravidelném jednoročním intervalu mezi léty 2007 a 2011. A dále na základě závěrů pravidelných výročních konferencí za účasti jak ředitelů stálých českých divadel s operním souborem, tak šéfů stálých českých operních souborů, jejich marketingových a propagačních pracovníků, tak i zahraničních akademických odborníků v disciplínách arts marketing a audience developement.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
AA - Philosophy and religion
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology<br>60302 - Ethics (except ethics related to specific subfields)<br>60303 - Theology<br>60304 - Religious studies
Completed project evaluation
Provider evaluation
O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena
Project results evaluation
A questionnaire inquiry was conducted among the visitors of Czech opera houses. A large quantity of previously unavailable data was gathered and analysed. The results are made public in the form of an online interactive database and a summary publication. The methodology used in the inquiry will be helpful for possible future studies with a similar focus.
Solution timeline
Realization period - beginning
Mar 1, 2007
Realization period - end
Dec 31, 2011
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 10, 2011
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP12-MK0-DD-U/02:2
Data delivery date
Sep 11, 2012
Finance
Total approved costs
484 thou. CZK
Public financial support
484 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK