Czech Garden Art and Lansdcape Architecture in the Context of European Development
Public support
Provider
Ministry of Culture
Programme
Programme for the Support of Applied Research and Exp. Development of National and Cultural Identity dor the Years 2016-2022 (in short, "NAKI II")
Call for proposals
NAKI II 1 (SMK02016DG001)
Main participants
Mendelova univerzita v Brně / Zahradnická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
53/2016/OVV
Alternative language
Project name in Czech
České zahradní umění a krajinářská architektura v kontextu evropského vývoje
Annotation in Czech
Projekt si klade za cíl metodami kritického hodnocení tří období vývoje evropského zahradního umění - 1) renesance a baroku, 2) klasicismu a romantismu a 3) období 19. - 20. století vyhledat, porovnat, zařadit a formulovat jejich souvislosti s českým zahradním uměním, zejména v odrazu podnětů italské, francouzské, anglické a čínské zahrady, a to se zvláštním zřetelem na hodnocení použití základních kompozičních prvků. Výsledky vzešlé z projektu vytvoří základní vědní a výtvarnou bázi pro identifikaci hodnot památek zahradního umění a stanou se osvětově cíleným krokem pro nutnou kultivaci povědomí společnosti, prvotně široké veřejnosti, avšak nejen odborné, v oblasti národní a kulturní identity. Prioritním cílem projektu je doložit kulturní identitu i integritu a kulturní dědictví i jejich potenciál pro nové originální tvůrčí činy krajinářské architektury v českých zemích v kontextu evropské a světové kultury.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
AL - Art, architecture, cultural heritage
CEP - secondary branch
AM - Pedagogy and education
CEP - another secondary branch
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20103 - Architecture engineering<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50801 - Journalism<br>50802 - Media and socio-cultural communication<br>60204 - General literature studies<br>60205 - Literary theory<br>60206 - Specific literatures<br>60401 - Arts, Art history<br>60402 - Architectural design<br>60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)<br>60404 - Folklore studies<br>60405 - Studies on Film, Radio and Television
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The aim of the project was to critically evaluate three periods of development of European garden art – 1) Renaissance and Baroque, 2) Classicism and Romanticism and 3) Period of the 19th- 20th century. The goal was to find, compare, classify and formulate their connections with Czech garden art, especially in reflection of the stimuli of the Italian, French, English and Chinese gardens, with special regard to the evaluation of the use of basic composional elements. The goals and results of the project were achieved.
Solution timeline
Realization period - beginning
Mar 1, 2016
Realization period - end
Dec 31, 2020
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 27, 2020
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP21-MK0-DG-U/01:2
Data delivery date
May 18, 2021
Finance
Total approved costs
16,617 thou. CZK
Public financial support
16,617 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK