Rozšíření výzkumného a vývojové centra brzdových systémů kolejových vozidel
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
DAKO-CZ, a.s.
Contest type
PR - Business support
Contract ID
4.2 PT03/006
Alternative language
Project name in Czech
Rozšíření výzkumného a vývojové centra brzdových systémů kolejových vozidel
Annotation in Czech
Předmětem projektu je posílení kapacity výzkumného, vývojového a zkušebního centra společnosti DAKO-CZ, a.s. za účelem rozšíření a zkvalitnění výzkumu, vývoje a inovací v oblasti hydraulických a pneumatických brzdových systémů kolejových vozidel. Společnost DAKO-CZ, a.s. vyvíjí, vyrábí a dodává pneumatické brzdové systémy pro kolejová vozidla - nákladní vozy, osobní vozy, lokomotivy, příměstské jednotky i speciální kolejová vozidla a hydraulické brzdové systémy pro tramvaje. Společnost patří mezi hlavníinovátory na daném trhu a díky tomu si udržuje přední postavení na trhu. Společnost v současné době disponuje omezenými technickými i personálními kapacitami pro VaV, které jsou však v souvislosti s intenzifikací VaV aktivit dnes již nedostačující. Současné kapacity jsou rozmístěny v rámci různých částí společnosti, což narušuje VaV práce, komunikaci v rámci řešitelských týmů atd. Přístrojové vybavení je dnes rovněž již nedostačující z důvodu neustále rostoucího objemu VaV prací. Zákazníci neustále kladou nové požadavky na brzdové systémy pro nové typy kolejových vozidel (vlaky, tramvaje) s ohledem na jejich vlastní vývoj. DAKO-CZ, a.s. v tomto směru zkoumá a vyvíjí pro své zákazníky nová řešení. Kromě VaV pro své zákazníky realizuje DAKO-CZ, a.s. také vlastní (strategické) VaV úkoly, které otevírají nové možnosti a aplikace v segmentu hydraulických a pneumatických brzdových systémů a jejích komponent. Předkládaný projekt společnosti umožní rozšířit a vybudovat moderní VaV centrum pro realizaci inovačních projektů s cílem zajištění nových, příp. zlepšených užitných vlastností komponent brzdových systémů pro kolejová vozidla a jejich následnou aplikaci do výroby. Realizace projektu spočívá v pořízení speciálních zkušebních a měřících přístrojů, zařízení pro výrobu a testování prototypů a speciálního SW. Dále v rámci projektu dojde k úpravě stávajících a vybudování nových prostor zkušební a vývojové dílny.
Scientific branches
R&D category
IF - RDI infrastructure
CEP classification - main branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20104 - Transport engineering
Solution timeline
Realization period - beginning
Apr 1, 2010
Realization period - end
Dec 22, 2014
Project status
K - Ending multi-year project
Latest support payment
Nov 13, 2013
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP14-MPO-EA-R/12:1
Data delivery date
May 6, 2016
Finance
Total approved costs
25,814 thou. CZK
Public financial support
10,326 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
31,901 thou. CZK