All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Technologie vrstveného plnění pro spalovací motory

Public support

  • Provider

    Ministry of Industry and Trade

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    MSR Engines s.r.o.

  • Contest type

    PR - Business support

  • Contract ID

    4.2 PT03/1069

Alternative language

  • Project name in Czech

    Technologie vrstveného plnění pro spalovací motory

  • Annotation in Czech

    Regulace emisí známá z automobilového průmyslu (například aktuálně platné normy EURO 5 a EURO 6, regulace CO2) prostupuje i do jiných oblastí lidské činnosti. Předmětem VaV žadatele je aplikace spalovacích motoru v oblasti vodních sportů (lodní motory).Regulace (z pohledu žadatele jsou klíčové normy zákon 174/2005 Sb., en iso 8178-1:1996 metodika E4) se ubírá odlišným způsobem oproti automobilové ? není stanoven absolutní práh emisních limitů, naopak jsou přepočítávány na jednotku výkonu (variabilita velikostí lodních motorů je významně vyšší něž u osobních automobilů). Tento přístup umožnuje využití vysoce kvalitních dvoutaktních motorů s vysokým měrným výkonem. Žadatel v současnosti produkuje malé dvoutaktní motory pro vlastní produkt JetSurf. Zde je klíčové dosáhnout vysokého měrného výkonu, odolnosti i kompaktnosti jednotky a dvoutaktní motor tyto parametry splňuje. Jednotka splňuje současné normy, nicméně předpokládáme další zpřísnění ve střednědobém horizontu. Proto je nutné vyvinout jednotku snižšími emisemi i odstranit nadměrné kouřivost dvoutaktního motoru v neoptimálních provozních podmínkách. Cestou je aplikace žadatelem vyvíjené technologie vrstveného plnění i úprava technologie elektronického vstřikování pro extrémní podmínky konkrétníaplikace (provoz ve vlhkém prostředí, zatopení mořskou vodou, vysoký měrný výkon, kompaktní rozměry jednotky (výška 10 cm).

Scientific branches

  • R&D category

    IF - RDI infrastructure

  • CEP classification - main branch

    JQ - Machinery and tools

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20302 - Applied mechanics<br>20705 - Remote sensing<br>20706 - Marine engineering, sea vessels<br>20707 - Ocean engineering

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Sep 1, 2014

  • Realization period - end

    Jun 30, 2015

  • Project status

    Z - Beginning multi-year project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP14-MPO-EA-R/12:1

  • Data delivery date

    May 6, 2016

Finance

  • Total approved costs

    10,220 thou. CZK

  • Public financial support

    5,110 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    5,110 thou. CZK