Rozšíření centra VaV se zaměřením na vývoj automobilových dílů založených na nové technologii
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
Magna Exteriors & Interiors (Bohemia) s.r.o.
Contest type
PR - Business support
Contract ID
4.2 PT03/263
Alternative language
Project name in Czech
Rozšíření centra VaV se zaměřením na vývoj automobilových dílů založených na nové technologii
Annotation in Czech
Společnost Magna Exteriors & Interiors (Bohemia) s.r.o. je součástí nadnárodního koncernu Magna International Inc., který je v současné době třetím největším dodavatelem automobilového průmyslu na světě. Společnost je aktivní v oblasti vlastního vývoje,následné výroby, kompletace a finálního prodeje. V současné době patří naše společnost mezi největší producenty technicky náročných dílů z plastů pro exteriérové díly, jako jsou nárazníkové moduly, a interiérové díly, např. přístrojové desky, výplně dveří a další prvky pro domácí i zahraniční automobilky, mezi které patří např. Škoda Auto, TPCA v Kolíně, Audi, Suzuki, PSA a VW. Na území ČR má divize Magna Exteriors & Interiors (Bohemia) závody v Liberci, Libáni a Nymburku a další v Maďarsku a Rusku. Rozhodnutím centrály koncernu Magna Inc. v kanadském Torontu bylo po převzetí podniku rozhodnuto o zachování a rozšíření vývojových aktivit. V rámci podniku Magna Bohemia bylo založeno centrum kompetence pro vývoj uhlíkových kompozitních profilů. Na základěprovedené analýzy inovačního potenciálu společnosti je klíčovým záměrem společnosti i nadále podporovat vývojové aktivity v perspektivních oblastech vývoje nových komponent automobilů založených na nových progresivních technologiích. Z hlediska místa realizace projektu je Liberec vhodná lokalita především díky vazbě na Technickou univerzitu v Liberci, její zapojení do výzkumných aktivit a zajištění partnerství při řešení projektu spoluprací s dalšími partnery v regionu. Hlavním cílem projektu je rozšíření a centralizace aktivit VaV. V současné době jsou uvedené aktivity nesystémově rozděleny mezi jednotlivé závody, které jsou nuceny poskytovat výrobní kapacitu pro vývoj. V mnoha případech tato kapacita pro řádný vývoj zcela nevyhovuje, jak z technického, tak i z kapacitního hlediska. Dalšími důsledky jsou omezené výrobní kapacity a prodlužování lhůt pro realizaci výzkumných úkolů.
Scientific branches
R&D category
IF - RDI infrastructure
CEP classification - main branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20104 - Transport engineering
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2012
Realization period - end
Mar 31, 2015
Project status
B - Running multi-year project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP14-MPO-EA-R/12:1
Data delivery date
May 6, 2016
Finance
Total approved costs
167,552 thou. CZK
Public financial support
67,020 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
100,532 thou. CZK