Vývojové centrum technologií strategického a liniového řízení dopravy v městských aglomeracích
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
VESELÝ DOPRAVNÍ SIGNALIZACE, s.r.o.
Contest type
PR - Business support
Contract ID
4.2 PT03/793
Alternative language
Project name in Czech
Vývojové centrum technologií strategického a liniového řízení dopravy v městských aglomeracích
Annotation in Czech
VESELÝ DOPRAVNÍ SIGNALIZACE, s.r.o. je jednou ze dvou firem v ČR, která se komplexně zabývá řešeními řízení dopravy. Cílem projektu je vybudovat integrované vývojové a testovací centrum pro komplexní systémy strategického a liniového řízení dopravy v městských aglomeracích. Cíle bude dosaženo vybudováním objektu, ve kterém by byl soustředěn vývoj a testování komplexních technologií řízení: - Projektování a návrhy systémů - Realizace prototypu a jeho testování - Představení řešení koncovým zákazníkům z řad municipalit - Sběr statistických dopravních dat a jejich vyhodnocování Na celém projektu se předpokládá spolupráce s VUT Brno při vývoji i při sběru a vyhodnocování statistických dat. Městské aglomerace jsou nad limitem únosnosti provozu. Není možné vkaždém městě budovat podzemní nebo nadzemní dopravní infrastrukturu. Rozšiřování dopravních tepen v zastavěných oblastech je problematické, tak jako budování kruhových objezdů. Jiným řešením je monitorování dopravy a komplexní sledovací systém, kdy nenítřeba provádět úpravy komunikací, lze využít stávající dopravní síť. Monitoring a chování řidičů pro statistické účely bude probíhat v rámci kamerového systému, který je schopen monitorovat SPZ vozidel v čase a v různých úsecích včetně doby průjezdnostiaglomerace jednotlivými účastníky provozu, tento velký objem dat zpracovávat a třídit. Tato data budou zpracována v centrálním systému s ostatními prvky monitoringu dopravy a systém bude vyhodnocovat optimální řešení a pomocí informačních kanálů navrhovat účastníkům dopravy nejvýhodnější varianty cest, které si řidiči vyberou podle cíle jejich cesty, čímž bude urychlena doprava v přetížených aglomeracích. Systém bude monitorovat dopravu i obsazenost a dostupnost parkovacích ploch vč. momentální vytíženosti MHD. K systému lze připojit vyhodnocení zatíženosti komunikací nákladní dopravou vč. vážení nákladních vozidel s vyhodnocením zátěže na jednotlivé nápravy jak pro statistické, tak i represivní účely.
Scientific branches
R&D category
IF - RDI infrastructure
CEP classification - main branch
JA - Electronics and optoelectronics
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20201 - Electrical and electronic engineering
Solution timeline
Realization period - beginning
Oct 1, 2012
Realization period - end
May 31, 2015
Project status
B - Running multi-year project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP14-MPO-EA-R/12:1
Data delivery date
May 6, 2016
Finance
Total approved costs
21,439 thou. CZK
Public financial support
12,863 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
8,576 thou. CZK