All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Výzkum a vývoj tlumících prvků kolejových vozidel

Public support

  • Provider

    Ministry of Industry and Trade

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    STROJÍRNA OSLAVANY, spol. s r.o.

  • Contest type

    PR - Business support

  • Contract ID

    4.2 PT03/803

Alternative language

  • Project name in Czech

    Výzkum a vývoj tlumících prvků kolejových vozidel

  • Annotation in Czech

    Projekt je zaměřen na potřebné materiální a personální zajištění rozšířění kapacit výzkumu, vývoje a inovací v oblasti tlumících prvků pro kolejová vozidla, které žadatel pernamentně provádí od roku 1983 a tím si zajišťuje dostatečnou konkurenceschopnostna trhu. Výstupem projektu bude pořízení a ověření funkčnosti: a) prototypu rotačního tlumiče, který je konstrukčně zcela odlišný od běžně používaných teleskopických tlumičů a díky svým malým zástavbovým rozměrům využitelný zejména při tlumení nízkopodlažních tramvají, u nichž není možné použít standardní tlumiče teleskopické. b)prototypů tlumičů pro vysokorychlostní pojezdy, kdy inovace klíčových prvků-komponentů přispěje k dalšímu technologickému posunu vývojových řad planžetových tlumičů. Vývoj v této oblasti se stává primární podmínkou pro budoucí nasazování tlumičů na kolejová vozidla, protože díky neustále se zvyšující pojezdové rychlosti jsou současně vyráběné tlumiče při rychlostech nad 160 km/hod a dosahovaných frekvencích nad 10 Hz na hranici použitelnosti. Za nejvíce namáhané uzly, které budou meritem vývoje jsou na základě provedené analýzy považovány sací ventil s konstrukcí válce a uzel pístnice- ložisko.

Scientific branches

  • R&D category

    IF - RDI infrastructure

  • CEP classification - main branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20104 - Transport engineering

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2013

  • Realization period - end

    Dec 31, 2014

  • Project status

    K - Ending multi-year project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP14-MPO-EA-R/12:1

  • Data delivery date

    May 6, 2016

Finance

  • Total approved costs

    13,278 thou. CZK

  • Public financial support

    6,639 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    6,639 thou. CZK