Constitution and improvement of a team for demanding technical computations on parallel computers at TU Liberec
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
—
Contest type
—
Contract ID
6/11
Alternative language
Project name in Czech
Vytvoření a rozvoj týmu pro náročné technické výpočty na paralelních počítačích na TU v Liberci
Annotation in Czech
V současnosti se intenzivně rozvíjejí počítačové vědy a zdokonalují se numerické metody a algoritmy v oblasti technických výpočtů na paralelních počítačích. Záměrem projektu je vytvořit na TU v Liberci tým odborníků, který zvládne výpočty na paralelníchpočítačích, bez nichž se neobejde řešení náročných technických problémů. Tým bude třeba nejprve proškolit, seznámit se současným stavem poznatků a naučit teoreticky i prakticky implementovat paralelní algoritmy. Zapojí se doktorandi a studenti se zájmemo tento obor z TU v Liberci, kteří tak získají nejnovější poznatky v tomto oboru. Výsledky budou referovány na seminářích a konferencích doma i v zahraničí. Využijeme zkušeností partnerů z Matematického ústavu a Ústavu termomechaniky AV ČR, kteří pomohoupři školeních. Počítáme se zapojením týmu do mezinárodní spolupráce v oblasti paralelních výpočtů s pracovišti EPCC na Univerzitě v Edinburgu a Univerzitě v Coloradu, která představují světovou špičku v oboru.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
During the project a total of 40 courses with 108 lectures were held. Lectures focused on computational mathematics and (parallel) programming. Roughly one-fifth of lectures were ensured by the project partners. It was innovated 9 subjects for students of TUL and innovative subjects were taught. In the last year of the project main emphasis was placed upon the solving specific problems in teams.
Solution timeline
Realization period - beginning
Sep 1, 2009
Realization period - end
Aug 31, 2012
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Aug 27, 2012
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP13-MSM-EE-U/04:4
Data delivery date
Jan 5, 2015
Finance
Total approved costs
9,690 thou. CZK
Public financial support
9,690 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK