Modular platform for autonomous chassis of specialized electric vehicles for freight and equipment transportation
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
Technická univerzita v Liberci / Ústav pro nanomateriály, pokročilé technologie a inovace
Contest type
OP - EU Operational Programme
Contract ID
16_025/0007293-01
Alternative language
Project name in Czech
Modulární platforma pro autonomní podvozky specializovaných elektrovozidel pro dopravu nákladu a zařízení
Annotation in Czech
Není pochyb o tom, že autonomní vozidla změní svět logistiky. Vedle internetu věcí a robotiky jsou to právě autonomní vozidla, která patři mezi 3 nejvýznamnější inovační trendy v logistice po roce 2022. Autonomní vozidla, resp. autonomní logistika proto v posledních letech vyvolaly velký výzkumný, odborný i obchodní zájem, který se projevil zejména v aplikacích orientovaných na dopravu osob a nákladu po komunikacích nebo v uzavřených zónách. To znamená, že existují významné výzvy k uplatňování autonomních technologií pro automatizované logistické, transportní a speciální operace v obecném terénu, na staveništích, na nezpevněných plochách apod. Cílem projektu je proto vyvinout konkurenceschopné autonomní akumulátorové užitkové vozidlo právě pro tyto náročné podmínky a posunout ČR na čelní místo v této oblasti s významným inovačním potenciálem. Aby se zajistil u autonomních užitkových vozidel jejich efektivní, bezpečný a robustní pohyb v terénu i za nepříznivých podmínek, bude v rámci tohoto projektu řešen multi-profesním přístupem rozsáhlý soubor vědecko-výzkumných problémů spojených s oblastmi jako např. modulární architektura podvozkové části využívající tzv. lehké konstrukce, pohony a akumulátory pro autonomní užitková elektro-vozidla či výzkum v oblasti systémů řízení autonomních užitkových elektrovozidel využívající smíšenou realitu nebo internet věcí pro součinnost s dalšími subjekty. Tyto vědecko-výzkumné domény se proto zákonitě staly jednotlivými výzkumnými záměry, které díky jejich vzájemnému propojení a koordinaci v průběhu projektu dovedou řešitelský tým k realizaci prototypu vozidla pro řešení úloh logistiky 21. století. Výsledné modulární autonomní užitkové elektrovozidlo tak podpoří nezvratitelnou transformaci logistiky tím, že inovativním řešením založeným na využití současných i budoucích vědeckých poznatků přispěje k vyšší produktivitě při transportu nákladů, k vyšší úrovni bezpečnosti a v neposlední řadě i k nižším dopadům na životní prostředí.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
OECD FORD - main branch
20301 - Mechanical engineering
OECD FORD - secondary branch
20204 - Robotics and automatic control
OECD FORD - another secondary branch
20201 - Electrical and electronic engineering
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
JA - Electronics and optoelectronics<br>JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation<br>JD - Use of computers, robotics and its application<br>JR - Other machinery industry<br>JT - Propulsion, engines and fuels
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
During the project there was acquired the infrastructure necessary for the project's research plans and their experimental verification, including building modifications related to the installation. As part of the research, cooperation was established and developed with many foreign partners not only from EU countries, but also from, for example, India or the USA. The research focused, for example, on chassis architecture using lightweight structures, drives and batteries for commercial electric vehicles or the area of autonomous systems management using shared reality and the Internet of Things. The research teams then collaborated with the application sphere from home and abroad, memoranda were signed, for example, with the companies Škoda auto a.s., EVC Group, Siemens, Devinn and many others. Several seminars aimed at disseminating the results of joint research activities were also held.
Solution timeline
Realization period - beginning
Sep 1, 2018
Realization period - end
Feb 28, 2023
Project status
U - Finished project
Latest support payment
May 10, 2022
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP24-MSM-EF-U
Data delivery date
Jul 1, 2024
Finance
Total approved costs
88,649 thou. CZK
Public financial support
73,058 thou. CZK
Other public sources
4,433 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK