Smart accelerator Zlin region II
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
Zlínský kraj
Contest type
OP - EU Operational Programme
Contract ID
CZ.02.2.69/0.0/0.0/18_055/0016072-1
Alternative language
Project name in Czech
Smart akcelerátor Zlínského kraje II
Annotation in Czech
Hlavním cílem projektu Smart Akcelerátor Zlínského kraje II je stejně jako u předchozího projektu Smart Akcelerátor Zlínského kraje napomoci přípravě a realizaci strategických projektů rozvíjejících inovační prostředí firem ve Zlínském kraji a přispět k řešení identifikovaných problémů, které brání zvyšování konkurenceschopnosti Zlínského kraje v oblasti podnikatelských inovací a umožnit kvalitní řízení procesu podnikatelského objevování ("entrepreneurial discovery process").
Scientific branches
R&D category
IN - Innovation
OECD FORD - main branch
50203 - Industrial relations
OECD FORD - secondary branch
—
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AH - Economics<br>GA - Agricultural economics
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
During the project, there were coordinated strategic interventions fulfilling the regional annex of the National RIS3 Strategy for the Zlín Region, regular meetings of regional innovation platforms and meetings of the RIS Steering Committee. RIS ZK Action Plans were prepared, updated and evaluated. The EDP process was supported within the business, public and academic sectors in the Zlín Region and at the National level. The transfer of experience and examples of good practice from abroad through foreign missions was also ensured. More than two dozen training events were held for project team members and other actors of the innovation ecosystem of the Zlín Region. Analyses of education, entrepreneurship, quality of life, technological trends and the needs of innovation environment actors were prepared. The marketing and communication strategy focused on the creation of a common personalised offer of services to target groups in the innovation ecosystem under a single marketing brand.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2020
Realization period - end
Feb 28, 2023
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Sep 6, 2020
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP24-MSM-EF-U
Data delivery date
Jul 1, 2024
Finance
Total approved costs
29,959 thou. CZK
Public financial support
0 thou. CZK
Other public sources
4,494 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK