All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of traction battery system

Public support

  • Provider

    Ministry of Industry and Trade

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    ŠKODA ELECTRIC a.s.

  • Contest type

    OP - EU Operational Programme

  • Contract ID

    MPO 18750/17/61600/934

Alternative language

  • Project name in Czech

    Vývoj systému trakčních baterií

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je vyvinout systém trakčních baterií včetně vlastního BMS, použitelný převážně v lehké trakci (elektrobusy, trolejbusy, tramvaje). Alternujícími variantami systému je využití dvou různých typů článků: s vysokou hustotou energie pro systémy umožňující vysoké nájezdy na jedno nabití (High Energy) a s vysokou hustotou výkonu pro výkonově náročné aplikace s možností pravidelného rychlodobíjení (High Power).

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • CEP classification - main branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20104 - Transport engineering

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The aim of the project was to create a battery pack. The company has gained extensive know-how in the field of battery system solutions for the product portfolio. A great benefit is the acquisition of knowledge about the parallel connection of battery packs to the ESS, at the level of the BMS master, which is also able to control all battery packs.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Aug 31, 2015

  • Realization period - end

    Apr 9, 2020

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 14, 2017

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP21-MPO-EG-U/01:1

  • Data delivery date

    Jun 9, 2021

Finance

  • Total approved costs

    38,516 thou. CZK

  • Public financial support

    10,339 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    3,861 thou. CZK