Development of traction battery system
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
ŠKODA ELECTRIC a.s.
Contest type
OP - EU Operational Programme
Contract ID
MPO 18750/17/61600/934
Alternative language
Project name in Czech
Vývoj systému trakčních baterií
Annotation in Czech
Cílem projektu je vyvinout systém trakčních baterií včetně vlastního BMS, použitelný převážně v lehké trakci (elektrobusy, trolejbusy, tramvaje). Alternujícími variantami systému je využití dvou různých typů článků: s vysokou hustotou energie pro systémy umožňující vysoké nájezdy na jedno nabití (High Energy) a s vysokou hustotou výkonu pro výkonově náročné aplikace s možností pravidelného rychlodobíjení (High Power).
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
CEP classification - main branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20104 - Transport engineering
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The aim of the project was to create a battery pack. The company has gained extensive know-how in the field of battery system solutions for the product portfolio. A great benefit is the acquisition of knowledge about the parallel connection of battery packs to the ESS, at the level of the BMS master, which is also able to control all battery packs.
Solution timeline
Realization period - beginning
Aug 31, 2015
Realization period - end
Apr 9, 2020
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 14, 2017
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP21-MPO-EG-U/01:1
Data delivery date
Jun 9, 2021
Finance
Total approved costs
38,516 thou. CZK
Public financial support
10,339 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
3,861 thou. CZK