Research and development of diesel aircraft engines
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
AICTA Design Work, s.r.o.
Contest type
OP - EU Operational Programme
Contract ID
MPO 10717/17/61600/419
Alternative language
Project name in Czech
Výzkum a vývoj vývojové řady dieselových leteckých motorů
Annotation in Czech
Jedná se o projekt V a V z oblasti vysoce výkonných dieselových motorů. Na základě zkušeností s V a V plochého čtyřválce s výkonem 85 kW určený pro letouny kategorie LSA a UL, chce firma AICTA Design Work vyvinou prototypy leteckých motorů s výkony cca od 130 do 400 kW. Vznětový motor byl zvolen z důvodu ekonomiky a spolehlivosti provozu. (Vznětový motor má menší množství součástek než ekvivalentní zážehový motor, a zároveň je schopen provozu i bez jakékoliv elektroniky.) Cílem projektu je vyvinout a ověřit taková řešení v oblasti dieselových motorů, která uspokojivě odstraní hlavní současné problémy spojené s tradičními benzínovými leteckými motory. Předpokládaným výstupem by měly být nové konstrukční postupy pro extrémně odlehčené pístové skupiny, a jejich ověření ve zkušebním provozu a ověření vlastností nových materiálů použitých v pístové skupině. Předpokládá se vývoj zcela nového nouzového řízení elektronických vstřikovačů použitelných jako záložní systém v leteckém motoru. Výstupem projektu bude prototyp šestiválcového dieselového leteckého motoru, a prototyp osmiválcového dieselového leteckého motoru. Pro 6válcovou variantu motoru předpokládáme výkon 130 ? 140 kW při otáčkách motoru 3 900 otáček/min, s hmotností suchého motoru bez příslušenství cca 110 ? 120 kg, pro specifickou spotřebu 210 g/kWh. Pro 8válcovou variantu motoru se předpokládá výkon 200 - 240 kW, při otáčkách motoru 3 800 otáček/min, pro výkonovou hmotnost odhadujeme 1,2 kW/kg, a pro měrnou spotřebu 210 g/kWh.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
CEP classification - main branch
JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20304 - Aerospace engineering
Completed project evaluation
Provider evaluation
S - Nesplněno zadání, bylo přistoupeno k sankčním ustanovením smlouvy
Project results evaluation
By the date of the planned end of the project, the recipient of the subsidy did not reach the target values of the mandatory indicators and the mandatory indicators specified in the application for support.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jul 10, 2015
Realization period - end
Dec 31, 2023
Project status
S - Stopped (prematurely terminated) multi-year project
Latest support payment
Aug 15, 2017
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP23-MPO-EG-U
Data delivery date
Jun 5, 2024
Finance
Total approved costs
8,420 thou. CZK
Public financial support
5,723 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
2,696 thou. CZK