All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Research and development of diesel aircraft engines

Public support

  • Provider

    Ministry of Industry and Trade

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    AICTA Design Work, s.r.o.

  • Contest type

    OP - EU Operational Programme

  • Contract ID

    MPO 10717/17/61600/419

Alternative language

  • Project name in Czech

    Výzkum a vývoj vývojové řady dieselových leteckých motorů

  • Annotation in Czech

    Jedná se o projekt V a V z oblasti vysoce výkonných dieselových motorů. Na základě zkušeností s V a V plochého čtyřválce s výkonem 85 kW určený pro letouny kategorie LSA a UL, chce firma AICTA Design Work vyvinou prototypy leteckých motorů s výkony cca od 130 do 400 kW. Vznětový motor byl zvolen z důvodu ekonomiky a spolehlivosti provozu. (Vznětový motor má menší množství součástek než ekvivalentní zážehový motor, a zároveň je schopen provozu i bez jakékoliv elektroniky.) Cílem projektu je vyvinout a ověřit taková řešení v oblasti dieselových motorů, která uspokojivě odstraní hlavní současné problémy spojené s tradičními benzínovými leteckými motory. Předpokládaným výstupem by měly být nové konstrukční postupy pro extrémně odlehčené pístové skupiny, a jejich ověření ve zkušebním provozu a ověření vlastností nových materiálů použitých v pístové skupině. Předpokládá se vývoj zcela nového nouzového řízení elektronických vstřikovačů použitelných jako záložní systém v leteckém motoru. Výstupem projektu bude prototyp šestiválcového dieselového leteckého motoru, a prototyp osmiválcového dieselového leteckého motoru. Pro 6válcovou variantu motoru předpokládáme výkon 130 ? 140 kW při otáčkách motoru 3 900 otáček/min, s hmotností suchého motoru bez příslušenství cca 110 ? 120 kg, pro specifickou spotřebu 210 g/kWh. Pro 8válcovou variantu motoru se předpokládá výkon 200 - 240 kW, při otáčkách motoru 3 800 otáček/min, pro výkonovou hmotnost odhadujeme 1,2 kW/kg, a pro měrnou spotřebu 210 g/kWh.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • CEP classification - main branch

    JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20304 - Aerospace engineering

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    S - Nesplněno zadání, bylo přistoupeno k sankčním ustanovením smlouvy

  • Project results evaluation

    By the date of the planned end of the project, the recipient of the subsidy did not reach the target values ​​of the mandatory indicators and the mandatory indicators specified in the application for support.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jul 10, 2015

  • Realization period - end

    Dec 31, 2023

  • Project status

    S - Stopped (prematurely terminated) multi-year project

  • Latest support payment

    Aug 15, 2017

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP23-MPO-EG-U

  • Data delivery date

    Jun 5, 2024

Finance

  • Total approved costs

    8,420 thou. CZK

  • Public financial support

    5,723 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    2,696 thou. CZK