All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of new production approaches of shaped complicated, high strength components for car body using a controlled local modification of technological properties

Public support

  • Provider

    Ministry of Industry and Trade

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    KOVOVÝROBA HOFFMANN, s.r.o.

  • Contest type

    OP - EU Operational Programme

  • Contract ID

    MPO 20784/17/61600/1067

Alternative language

  • Project name in Czech

    Vývoj nových postupů výroby tvarově složitých, vysokopevných dílů pro karoserie automobilů s využitím řízené lokální modifikace technologických vlastností

  • Annotation in Czech

    Projekt je zaměřen na průmyslový výzkum a vývoj v oblasti výroby automobilových karoserií. Díky jeho realizaci dojde ke zvýšení produktivity a efektivity výroby a tím k růstu přidané hodnoty u komplikovaných součástí pro automobilový průmysl. Využití nových poznatků umožní výrobu dosud nevyrobitelných dílů s vynikajícími vlastnostmi, což otevírá prostor pro novou GPT ve výrobě komponentů dopravních prostředků. V průběhu projektu bude vyvinuta nová technologie pro výrobu tvarově složitých výlisků vyráběných hlubokým tažením plechů zatepla využívající lokálně modifikovaných technologických vlastností v plechovém polotovaru. Ty budou modifikovány řízením teplotního pole v průběhu procesu tím, že bude v kritických místech snížena teplota polotovaru a tím se plastická deformace přesune do míst, v nichž je předpoklad vzniku vady nižší. Tato technologie umožní vyrábět výtažky s velkou hloubkou stěn na jeden tah. Tím se uspoří náklady na výrobu forem, sníží se počet operací, zkrátí se výrobní čas, ušetří mezioperační manipulace a náklady a energie. Zlepší se korozivzdornost dílů, díky zabránění vzniku poruch protikorozních vrstev používaných na plechách pro výtažky zatepla. Zredukuje se zmetkovitost a vznikne nový prostor pro realizaci dílů s vysokou přidanou hodnotou, které nebylo možno dosavadní technikou vyrobit. Navíc tato technologie nebude vyžadovat zásadní změny ve výrobním zařízení a bude realizovatelná s pouze nenáročnými investicemi. Konkrétním výstupem projektu bude ověřené technologie hlubokého tažení zatepla z plechových polotovarů s lokálně modifikovanou tvařitelností, dále prototyp v podobě tvarově komplikovaného výtažku vyrobeného pomocí technologie s lokální modifikací tvařitelnosti a užitný vzor systému flexibilního chladícího zařízení pro modifikaci teplotních polí.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • CEP classification - main branch

    JR - Other machinery industry

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20301 - Mechanical engineering

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Project results evaluation

    The main goal of the project was to test the idea of flexible modification of technological properties during deep drawing of sheets with subsequent hardening in the tool and implementation of this process into the production chain of heat-produced high-strength and ultra-high-strength interior parts for car bodies. In addition to improving tensile conditions during the process and reducing cracking, this technology is also aimed at increasing the shape complexity of parts. Main benefits of the project: - introduction of premium, hitherto completely unknown technology - significant impact on reducing CO2 production (for one type of molding saving 150 tons of CO2 per year) - new knowledge for modeling of technological processes.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Sep 29, 2015

  • Realization period - end

    Feb 26, 2021

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 5, 2016

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP22-MPO-EG-U

  • Data delivery date

    May 24, 2022

Finance

  • Total approved costs

    33,098 thou. CZK

  • Public financial support

    3,920 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    16,407 thou. CZK