MIWA - the system of free sale of food
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
MIWA Technologies, a.s.
Contest type
OP - EU Operational Programme
Contract ID
MPO 59494/19/61200/1030
Alternative language
Project name in Czech
MIWA - systém bezobalového prodeje potravin
Annotation in Czech
Hlavním cílem projektu je posílit konkurenceschopnost společnosti Arancia Europa. Tohoto cíle bude dosaženo prostřednictvím vyvinutí funkčního systému MIWA do úrovně, kdy bude možné je plně nasadit do reálného provozu. Systém MIWA je zaměřen na minimalizaci odpadů při distribuci potravin od producentů / výrobců ke konečnému zákazníkovi. Tento system v sobě plně integruje řešení pro celý dodavatelský řetězec od producenta / výrobce až po obchod a konečného zákazníka. Projekt se zaměřuje na velmi aktuální oblast ochrany životního prostředí tzv. pre-recycling konkrétně pak na rozsáhlou inovaci maloobchodního prodeje, dodavatelského řetězce i způsobu nakupování. Jeho cílem je vyvinout systém MIWA pro bezobalový prodej vybraných komodit a otestovat jeho funkčnost v reálném provozu.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
OECD FORD - main branch
21101 - Food and beverages
OECD FORD - secondary branch
—
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
GM - Food industry
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project dealt with the verification of the functionality of the system of unpackaged sales of selected commodities. The main result of the project was the pilot operation of the store participating in the reuse of packaging between producers and trade, but also between trade and the end customer. Within the project, the functionality of the transport capsule, the modular BMS stand, the central information system and the mobile client application were verified. The project solution is completely new and unique, although it uses some elements that are already tested in other non-packaging sales systems.
Solution timeline
Realization period - beginning
Dec 17, 2018
Realization period - end
Jul 14, 2021
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Sep 30, 2019
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP22-MPO-EG-U
Data delivery date
May 24, 2022
Finance
Total approved costs
5,766 thou. CZK
Public financial support
0 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
2,709 thou. CZK