All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of Hybrid Drive System for the Aerospace Industry

Public support

  • Provider

    Ministry of Industry and Trade

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    DISTAR CZ a.s.

  • Contest type

    OP - EU Operational Programme

  • Contract ID

    MPO 3219/20/61200/25

Alternative language

  • Project name in Czech

    Vývoj Hybridní pohonné jednotky pro letecký průmysl

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je získání užitného vzoru na řešení hybridního pohonu pro malá letadla a UAV. Budou vyrobeny a testovány dva demonstrátory. Připravit hybridní pohon malých letadel a UAV kdy 60kW zajišťuje jednotka spalovací, 40kW jednotka elektrická, nabídne několik letových/bezpečnostních režimů. Pro start pracující obě jednotky současně nabídnou až 100kW výkonu (navíc výkon bude kdykoliv okamžitě k dispozici - eliminace Turbo efektu). Pro horizontální let pracuje pouze jednotka spalovací a to ve svém nejoptimálnější režimu. V případě potřeby vyššího výkonu nebo při jakékoli krizové situaci mohou pracovat motory oba společně a poskytnou až 100kW výkonu bez zmíněného Turbo efektu. V případě poruchy spalovacího motoru potom elektromotor nabídne výkon až 40kW po dobu 4 - 8 minut (v závislosti na velikosti baterie), což stačí k bezpečnému nalezení přistávací plochy a následnému bezpečnostnímu přistání. I v případě velmi nepravděpodobné závady na elektromotoru, bude pilot schopen dokončit bezpečně let za pomocí pouze motoru spalovacího. Takovýto pohon dává nejlepší smysl a je ideální pro všechna letadla zmíněné kategorie. Jedná se o moderní řešení, které klade důraz na inteligentní použití obou známých technologií, a tím aby bylo dosaženo nejlepšího možného řešení z hlediska bezpečnosti, efektivnosti, zástavbové váhy a výkonu. Tato cesta povede k výraznému zvýšení bezpečnosti létání a spolehlivosti těchto pohonných jednotek jako takových.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • OECD FORD - main branch

    20301 - Mechanical engineering

  • OECD FORD - secondary branch

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    JR - Other machinery industry<br>JT - Propulsion, engines and fuels

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2020

  • Realization period - end

    Dec 31, 2023

  • Project status

    K - Ending multi-year project

  • Latest support payment

    Feb 19, 2020

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP23-MPO-EG-R

  • Data delivery date

    Feb 17, 2023

Finance

  • Total approved costs

    52,322 thou. CZK

  • Public financial support

    0 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    16,162 thou. CZK