Smart back office
Project goals
Development of a modern innovative solution for electronic processing and control of financial documents using advanced artificial intelligence tools. The output of the project will be software that will offer a comprehensive solution for automating the processing of financial documents, their validation and anomaly detection, provided in "Software as a Service" (SaaS) mode.
Keywords
controlSaaS modefinancial documentsartificial intelligence toolsvalidationdetection
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
Gauss Algorithmic, a.s.
Contest type
OP - EU Operational Programme
Contract ID
MPO 83266/22/61200/286
Alternative language
Project name in Czech
Inteligentní back office
Annotation in Czech
Vývoj moderního inovativního řešení pro elektronické zpracování a kontrolu finančních dokumentů za použití pokročilých nástrojů umělé inteligence. Výstupem projektu bude software, který nabídne ucelené řešení pro automatizaci zpracování finančních dokumentů, jejich validaci a detekci anomálií, poskytované v režimu "Software as a Service" (SaaS).
Scientific branches
Solution timeline
Realization period - beginning
Jul 21, 2021
Realization period - end
Mar 11, 2024
Project status
K - Ending multi-year project
Latest support payment
Aug 9, 2022
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP24-MPO-EG-R
Data delivery date
May 30, 2024
Finance
Total approved costs
14,684 thou. CZK
Public financial support
0 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
4,405 thou. CZK
Basic information
Provider
Ministry of Industry and Trade
OECD FORD
Automation and control systems
Solution period
21. 07. 2021 - 11. 03. 2024