All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Passive safety improvement of vehicles for public transport (subproject for further development of CENTRE Nr. FB-CV/15).

Public support

  • Provider

    Ministry of Industry and Trade

  • Programme

  • Call for proposals

    SMPO_00_FB-C3

  • Main participants

    Výzkumný a zkušební ústav Plzeň s.r.o.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Zvyšování pasivní bezpečnosti vozidel pro veřejnou dopravu (podprojekt pro další rozvoj CENTRA č. FB-CV/15).

  • Annotation in Czech

    Komplexní přístup ke zlepšení pasivní bezpečnosti vozidel pro hromadnou dopravu (trolejbusy, městské autobusy, tramvaje). Experimentální výzkum a počítačové simulace základních materiálů, konstrukčních detailů, segmentů a celých konstrukcí vozidel.

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • CEP - secondary branch

    JS - Reliability and quality management, industrial testing

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20104 - Transport engineering<br>20306 - Audio engineering, reliability analysis

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Pevnost, provozní životnost a pasivní bezpečnost silničních a kolejových vozidel ŠKODA pro veřejnou dopravu byla vyšetřována teoreticky a experimentálně. Odolnost těchto vozidel proti statickému, cyklickému a dynamickému zatížení byla zvýšena.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2000

  • Realization period - end

    Jan 1, 2002

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2003/MPO/MPO3FB/U/N/5:2

  • Data delivery date

    Feb 3, 2004

Finance

  • Total approved costs

    42,008 thou. CZK

  • Public financial support

    20,900 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    21,109 thou. CZK