Research of reducing the collision consequences of railway and road vehicles and realistic verification of technologies for design of railway vehicles cabin from unconventional materials
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
TIP
Call for proposals
TIP 1 (SMPO2009/01)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
FR-TI1/113
Alternative language
Project name in Czech
Výzkum snižování následků kolizí kolejových a silničních vozidel a reálné ověření technologií pro konstrukci kabin kolejových vozidel z netradičních materiálů
Annotation in Czech
Projekt se zabývá výzkumem, konstrukcí a zkoušením kolejových vozidel z hlediska nekompatibilního nárazu se silničním vozidlem. Nástrojem k popisu tohoto nárazu jsou experimenty a počítačové simulace. Přední část kolejového vozidla je konstruována z netradičních materiálů. Výstupem je metodika zkoušek a konstrukce, prototyp zkušebního zařízení a doporučení pro vývoj příslušné legislativy.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - secondary branch
JR - Other machinery industry
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20104 - Transport engineering<br>20301 - Mechanical engineering
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The result is the real functional front part of the vail. Vehicle, certified testing meth. For this type of rail. Veh. Design, methodology for development of computational models for mathematical simul. And legislative recommendations.
Solution timeline
Realization period - beginning
May 1, 2009
Realization period - end
Dec 31, 2012
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 4, 2012
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP13-MPO-FR-U/02:2
Data delivery date
Jul 14, 2014
Finance
Total approved costs
25,943 thou. CZK
Public financial support
19,270 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
6,673 thou. CZK