Research and development of the railway engine for the new emission limits valid from 01/2011.
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
TIP
Call for proposals
TIP 1 (SMPO2009/01)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
FR-TI1/464
Alternative language
Project name in Czech
Výzkum a vývoj drážního motoru pro regionální dráhy splňujícího nové emisní limity platné od 01/2011
Annotation in Czech
Výzkum a vývoj vznětového motoru pro drážní účely a realizace změn, které umožní splnění emisního předpisu. Emisní parametry motoru v drážním provedení musí odpovídat požadovaným limitům v době skončení projektu.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
JT - Propulsion, engines and fuels
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20301 - Mechanical engineering<br>20704 - Energy and fuels
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
Succesful project of TEDOM engine modernization for rail cars application is very markedly for living environment, with better operational datas and unchanging costs.
Solution timeline
Realization period - beginning
Apr 1, 2009
Realization period - end
Dec 22, 2009
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Sep 23, 2009
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP10-MPO-FR-U/02:2
Data delivery date
Apr 29, 2011
Finance
Total approved costs
13,245 thou. CZK
Public financial support
7,590 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
5,655 thou. CZK