Comprehensive diagnostic system for belt transportation
Project goals
Transport systems of every mining technology and raw material treatment are the main elements, which are the strongest and most important parts of operating reliability, i.e. it influences either maintenance intensity or economic costs and productivity of the productive process. The proposed project results in a prototype of a diagnostic system for belt conveyors and accompanying certified services. The goals of the project are achieved i.e. by complex and longitudinal in situ measurements of all important parameters and operating conditions in one time period with consequent determination of relations among measured data. Benefit of the diagnostic system resides in prognosis prediction of residual lifetime and in its utility both for productive process management and maintenance, and for projective activity of constructional innovations and reconstructions. The project is scheduled to 44 months and its preliminary expenses budget is set to 11,7 mil. CZK.
Keywords
Diagnosticsbelt conveyorconveyor belttransport systemlogisticsmaintenance managementcontrol systemmeasurementoperating reliabilityproductivityresidual lifetimeresearchdevelopment
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
TIP
Call for proposals
TIP 1 (SMPO2009/01)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
FR-TI1/537
Alternative language
Project name in Czech
Komplexní diagnostický systém pro pásovou dopravu
Annotation in Czech
Dopravní systémy každé technologie těžby a zpracování nerostných surovin jsou rozhodujícím článkem, který nejsilněji a nejvíce ovlivňuje provozní spolehlivost, tj. ovlivňuje nejen náročnost údržby, ale především ekonomickou nákladovost a produktivnost daného výrobního procesu. Hlavním výstupem navrhovaného projektu je prototyp diagnostického systému pro pásové dopravníky a doprovodné certifikované diagnostické služby. Cílů projektu je dosaženo mj. komplexními dlouhodobými měřeními in situ veškerých rozhodujících technických parametrů a provozních podmínek v jedné časové doméně s následným určením souvislostí mezi měřenými údaji. Přínosem diagnostického systému je predikce zbytkové životnosti a jeho využití jak k řízení výrobního procesu a údržby, tak kprojekční činnosti konstrukčních inovací a rekonstrukcí. Projekt je plánován na časové období 44 měsíců s předběžným rozpočtem 11,7 mil. Kč.
Scientific branches
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The goals and material contents of the project under subject were fulfilled within the defined extent and terms.
Solution timeline
Realization period - beginning
May 1, 2009
Realization period - end
Dec 31, 2012
Project status
U - Finished project
Latest support payment
May 4, 2012
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP13-MPO-FR-U/02:2
Data delivery date
Jul 14, 2014
Finance
Total approved costs
12,132 thou. CZK
Public financial support
8,410 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
3,723 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
12 132 CZK thou.
Public support
8 410 CZK thou.
69%
Provider
Ministry of Industry and Trade
CEP
JO - Land transport systems and equipment
Solution period
01. 05. 2009 - 31. 12. 2012