*Electromechanical Sliding Plug Door System for Railway Vehicles of Speed to 160 km/h
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
TIP
Call for proposals
TIP 3 (SMPO2011/01)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
FR-TI3/671
Alternative language
Project name in Czech
*Elektromechanický předsuvný systém pro drážní vozidla o rychlosti do 160 km/hod.
Annotation in Czech
*Cílem projektu je výzkum a vývoj zcela nového řešení pro elektromechanický předsuvný systém pro drážní vozidla do rychlosti 160 km/hod. V současné době jsou v drážních vozidlech používány zejména pneumatické dveřní systémy, které však obtížně splňují bezpečnostní požadavky provozu při vysokých rychlostech a jsou nešetrné jak vzhledem k jejich spotřebě energie, tak ke koncovým uživatelům. V rámci výzkumné fáze budou zjišťovány požadavky bezpečnosti, kvantifikovány aerodynamické síly, požadované pevnostní vlastnosti a další charakteristiky a podmínky, za kterých může být vyvíjeno řešení pro předsuvný elektromechanický systém. Zohledněny budou i požadavky trhu, zejména výrobců drážních vozidel. Bude navrženo konkrétní řešení a celý mechanismus bude namodelován. Bude vyroben funkční vzorek, na kterém budou provedeny analýzy a dlouhodobé testování. Projekt bude završen výrobou prototypu elektromechanického dveřního systému a jeho homologací.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
CEP classification - main branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - secondary branch
JA - Electronics and optoelectronics
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20104 - Transport engineering<br>20201 - Electrical and electronic engineering
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
In the course of the project a sliding plug door systém for trains with a max. speed to 160km/h was created. The system is as simple as possible and embodies only passive fixation elements. A prototype of the door systém passed all tests.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2011
Realization period - end
Jul 31, 2012
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 28, 2012
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP13-MPO-FR-U/02:2
Data delivery date
Jul 14, 2014
Finance
Total approved costs
2,233 thou. CZK
Public financial support
759 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
1,474 thou. CZK