All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

SCR (Selective Catalytic Reduction) system with direct injection of urea without additional air

Public support

  • Provider

    Ministry of Industry and Trade

  • Programme

    TIP

  • Call for proposals

    TIP 4 (SMPO2012/01)

  • Main participants

    Autometal, spol. s r.o.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    FR-TI4/114

Alternative language

  • Project name in Czech

    SCR (Selective Catalytic Reduction) systém s přímým vstřikováním močoviny bez přídavného vzduchu

  • Annotation in Czech

    Společnost Autometal, spol. s r.o. zaujímá významné místo na trhu v oboru vývoje a výroby výfukových systémů. Nejpozději do roku 2011 budou muset všechny členské země EU přijmout přísnější emisní limity Euro 5 / Euro 6, které řada současných výfukovýchsystémů nesplňuje. Cílem předkládaného projektu je vyvinout technologicky nový systém SCR (Selective Catalytic Reduction) soustavy s přímým vstřikováním močoviny bez přídavného vzduchu. Tento nový SCR systém doplní stávající výfukový systém pro dieselovémotory vyvinutý již dříve společností Autometal a vznikne tak nový unikátní výfukový systém. Nový výfukový systém bude zajišťovat komplexní filtrování všech 4 emisních složek výfukových plynů pro dieselové motory (NOx, CO, HC, PM), tzv. komplexní 4-cestný "one-block" systém. Nový systém bude splňovat jak náročné emisní limity EU, tak emisní limity Tier 4 pro USA. Zároveň výsledný prototyp bude dosahovat vyšší účinnosti filtrace oxidů dusíku, delší životnosti a podstatné materiálové úspory při výrobě.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • CEP classification - main branch

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • CEP - secondary branch

    JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20201 - Electrical and electronic engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20704 - Energy and fuels

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    There was developed the complex system of diesel engine emissions solution sonsists from DPF with electric regen. and SCR catalyst, which used the common central processing unit for their control and injection of Ad-blue without additional air need.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2012

  • Realization period - end

    Dec 31, 2015

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 18, 2014

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP16-MPO-FR-U/03:1

  • Data delivery date

    Feb 13, 2018

Finance

  • Total approved costs

    38,144 thou. CZK

  • Public financial support

    21,442 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    16,701 thou. CZK