SCR (Selective Catalytic Reduction) system with direct injection of urea without additional air
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
TIP
Call for proposals
TIP 4 (SMPO2012/01)
Main participants
Autometal, spol. s r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
FR-TI4/114
Alternative language
Project name in Czech
SCR (Selective Catalytic Reduction) systém s přímým vstřikováním močoviny bez přídavného vzduchu
Annotation in Czech
Společnost Autometal, spol. s r.o. zaujímá významné místo na trhu v oboru vývoje a výroby výfukových systémů. Nejpozději do roku 2011 budou muset všechny členské země EU přijmout přísnější emisní limity Euro 5 / Euro 6, které řada současných výfukovýchsystémů nesplňuje. Cílem předkládaného projektu je vyvinout technologicky nový systém SCR (Selective Catalytic Reduction) soustavy s přímým vstřikováním močoviny bez přídavného vzduchu. Tento nový SCR systém doplní stávající výfukový systém pro dieselovémotory vyvinutý již dříve společností Autometal a vznikne tak nový unikátní výfukový systém. Nový výfukový systém bude zajišťovat komplexní filtrování všech 4 emisních složek výfukových plynů pro dieselové motory (NOx, CO, HC, PM), tzv. komplexní 4-cestný "one-block" systém. Nový systém bude splňovat jak náročné emisní limity EU, tak emisní limity Tier 4 pro USA. Zároveň výsledný prototyp bude dosahovat vyšší účinnosti filtrace oxidů dusíku, delší životnosti a podstatné materiálové úspory při výrobě.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
CEP classification - main branch
JT - Propulsion, engines and fuels
CEP - secondary branch
JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20201 - Electrical and electronic engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20704 - Energy and fuels
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
There was developed the complex system of diesel engine emissions solution sonsists from DPF with electric regen. and SCR catalyst, which used the common central processing unit for their control and injection of Ad-blue without additional air need.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2012
Realization period - end
Dec 31, 2015
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 18, 2014
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP16-MPO-FR-U/03:1
Data delivery date
Feb 13, 2018
Finance
Total approved costs
38,144 thou. CZK
Public financial support
21,442 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
16,701 thou. CZK