Autonomous system for detecting dangerous traffic situations based on image sequence analysis
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
TRIO
Call for proposals
TRIO 4 (SMPO201900001)
Main participants
AŽD Praha s.r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
2019FV40372
Alternative language
Project name in Czech
Autonomní systém pro detekci rizikových situací v dopravě založený na analýze obrazových sekvencí
Annotation in Czech
Hlavním cílem projektu je výzkum a vývoj moderního autonomního systému pro detekci rizikových situací v dopravě. Navrhovaný systém bude snímat pomocí kamerového modulu pohyb vozidel při průjezdu křižovatkou a na základě jejich trajektorií vyhodnotí v reálném čase zda nedochází k rizikové situaci (nehodě), která by mohla ohrozit účastníky provozu na pozemních komunikacích. Při detekci rizikové situace bude tato informace předána k dalšímu zpracování, jehož primárním cílem bude co nejrychlejší náprava situace a tím zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy. Následné zpracování bude formou vhodného přizpůsobení proměnného dopravního značení a může obsahovat také postupy na případný postih řidiče. Důležitou součástí navrhovaného systému bude statistické vyhodnocení dopravní zátěže obsahující např. počet průjezdů křižovatkou, průměrnou rychlost při průjezdu křižovatkou v daném časovém horizontu, četnost kategorií vozidel dle regulárních výrazů, aktuální hustotu dopravy atd. Tyto data jsou důležitá k optimalizaci dopravního provozu. Dílčím cílem projektu je výzkum a vývoj pokročilého programového vybavení kamerového modulu, který umožní detekci rizikových situací a dopravních přestupků a zpracovává statistické údaje z dopravního úseku. Pro zabezpečení datových přenosů bude využito moderních kryptografických metod. Cílem je zajistit vysokou úroveň zabezpečení systému podle nejnovějších doporučení a tím poskytnout ochranu vůči kybernetickým útokům. Systém dále umožní lokální monitoring okolního prostředí snímáním fyzikálních veličin (teplota, vlhkost, kvalita ovzduší atd.). Navrhovaný systém bude v souladu s cíli inteligentní specializace Dopravní prostředky pro 21. století: Automotive, kde v této oblasti bude zajišťovat zvyšování bezpečnosti na pozemních komunikacích. Vyvinuté pokročilé metody zpracování obrazu a metody zabezpečení telematiky a sběru dat mohou být aplikovány v dalších technologií spadající do vizí chytrých měst (Smart cities), Průmyslu 4.0 a Smart society.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
OECD FORD - secondary branch
20201 - Electrical and electronic engineering
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AF - Documentation, librarianship, work with information<br>BC - Theory and management systems<br>BD - Information theory<br>IN - Informatics<br>JA - Electronics and optoelectronics<br>JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project has achieved all of its stated objectives and the project outputs have the potential for economic benefit to the beneficiaries. In accordance with the TRIO programme, an autonomous system (software) for the detection of risk situations in transport using trajectory knowledge and server-side data processing software was successfully designed on the basis of applied research and experimental development.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jul 1, 2019
Realization period - end
Jun 30, 2022
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 22, 2021
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP23-MPO-FV-U
Data delivery date
May 2, 2024
Finance
Total approved costs
18,373 thou. CZK
Public financial support
11,937 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
6,437 thou. CZK