All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”
FV40372

Autonomous system for detecting dangerous traffic situations based on image sequence analysis

Public support

  • Provider

    Ministry of Industry and Trade

  • Programme

    TRIO

  • Call for proposals

    TRIO 4 (SMPO201900001)

  • Main participants

    AŽD Praha s.r.o.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    2019FV40372

Alternative language

  • Project name in Czech

    Autonomní systém pro detekci rizikových situací v dopravě založený na analýze obrazových sekvencí

  • Annotation in Czech

    Hlavním cílem projektu je výzkum a vývoj moderního autonomního systému pro detekci rizikových situací v dopravě. Navrhovaný systém bude snímat pomocí kamerového modulu pohyb vozidel při průjezdu křižovatkou a na základě jejich trajektorií vyhodnotí v reálném čase zda nedochází k rizikové situaci (nehodě), která by mohla ohrozit účastníky provozu na pozemních komunikacích. Při detekci rizikové situace bude tato informace předána k dalšímu zpracování, jehož primárním cílem bude co nejrychlejší náprava situace a tím zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy. Následné zpracování bude formou vhodného přizpůsobení proměnného dopravního značení a může obsahovat také postupy na případný postih řidiče. Důležitou součástí navrhovaného systému bude statistické vyhodnocení dopravní zátěže obsahující např. počet průjezdů křižovatkou, průměrnou rychlost při průjezdu křižovatkou v daném časovém horizontu, četnost kategorií vozidel dle regulárních výrazů, aktuální hustotu dopravy atd. Tyto data jsou důležitá k optimalizaci dopravního provozu. Dílčím cílem projektu je výzkum a vývoj pokročilého programového vybavení kamerového modulu, který umožní detekci rizikových situací a dopravních přestupků a zpracovává statistické údaje z dopravního úseku. Pro zabezpečení datových přenosů bude využito moderních kryptografických metod. Cílem je zajistit vysokou úroveň zabezpečení systému podle nejnovějších doporučení a tím poskytnout ochranu vůči kybernetickým útokům. Systém dále umožní lokální monitoring okolního prostředí snímáním fyzikálních veličin (teplota, vlhkost, kvalita ovzduší atd.). Navrhovaný systém bude v souladu s cíli inteligentní specializace Dopravní prostředky pro 21. století: Automotive, kde v této oblasti bude zajišťovat zvyšování bezpečnosti na pozemních komunikacích. Vyvinuté pokročilé metody zpracování obrazu a metody zabezpečení telematiky a sběru dat mohou být aplikovány v dalších technologií spadající do vizí chytrých měst (Smart cities), Průmyslu 4.0 a Smart society.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • OECD FORD - main branch

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • OECD FORD - secondary branch

    20201 - Electrical and electronic engineering

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AF - Documentation, librarianship, work with information<br>BC - Theory and management systems<br>BD - Information theory<br>IN - Informatics<br>JA - Electronics and optoelectronics<br>JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project has achieved all of its stated objectives and the project outputs have the potential for economic benefit to the beneficiaries. In accordance with the TRIO programme, an autonomous system (software) for the detection of risk situations in transport using trajectory knowledge and server-side data processing software was successfully designed on the basis of applied research and experimental development.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jul 1, 2019

  • Realization period - end

    Jun 30, 2022

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 22, 2021

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP23-MPO-FV-U

  • Data delivery date

    May 2, 2024

Finance

  • Total approved costs

    18,373 thou. CZK

  • Public financial support

    11,937 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    6,437 thou. CZK