System for media content visibility measurement
Project goals
The main goal of the project is to create a unique innovative technology for visual perception of media content and advertising measurement and the subsequent integration of this new data into: a) research on print readability, to enrich existing printing metrics. Thanks to the newly visually measured data, it is possible to construct derived indicators for print, to converge the method of print and electronic media measurement. b) full cross-media measurement, across media types (TV, radio, internet, mobile apps across used devices and systems incl. print, media consumption at home/ out of home, incl. movement info) in existing markets. By creating a SW platform and HW for sensing and evaluating visual perception a unique service currently not available on market will be created.
Keywords
media consumptionvisibility measurementcross-media measurementmedia content detection
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
STA02024FW010
Main participants
MEDIAN, s.r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
FW10010387 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Systém pro měření vizibility mediálního obsahu
Annotation in Czech
Hlavním cílem projektu vytvoření jedinečné inovativní technologie měření vizuálního vnímání mediálního obsahu a reklamy a návazné začlenění těchto nových dat do: a) výzkumu čtenosti tisku, k obohacení stávajících tiskových metrik. Díky nově vizuálně naměřeným údajům lze konstruovat odvozené ukazatele pro tisk, které umožní sblížit způsob měření tisku a elektronických médií. b) plného cross-mediálního měření, napříč mediatypy (TV, rozhlas, internet a mobilní aplikace napříč používanými zařízeními a systémy včetně tisku konzumace médií doma i mimo domov včetně informací o pohybu) na tuzemském i zahraničních trzích. Vytvořením SW platformy a potřebného HW pro snímání a vyhodnocení vizuálního vnímání vznikne zcela nová služba, která aktuálně není na trhu k dispozici.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
OECD FORD - main branch
50401 - Sociology
OECD FORD - secondary branch
50802 - Media and socio-cultural communication
OECD FORD - another secondary branch
20201 - Electrical and electronic engineering
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
AO - Sociology, demography
JA - Electronics and optoelectronics
JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2024
Realization period - end
Dec 31, 2025
Project status
K - Ending multi-year project
Latest support payment
Feb 28, 2024
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP25-TA0-FW-R
Data delivery date
Feb 20, 2025
Finance
Total approved costs
13,649 thou. CZK
Public financial support
9,228 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
4,482 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
13 649 CZK thou.
Public support
9 228 CZK thou.
67%
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
OECD FORD
Sociology
Solution period
01. 01. 2024 - 31. 12. 2025