All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

System for media content visibility measurement

Project goals

The main goal of the project is to create a unique innovative technology for visual perception of media content and advertising measurement and the subsequent integration of this new data into: a) research on print readability, to enrich existing printing metrics. Thanks to the newly visually measured data, it is possible to construct derived indicators for print, to converge the method of print and electronic media measurement. b) full cross-media measurement, across media types (TV, radio, internet, mobile apps across used devices and systems incl. print, media consumption at home/ out of home, incl. movement info) in existing markets. By creating a SW platform and HW for sensing and evaluating visual perception a unique service currently not available on market will be created.

Keywords

media consumptionvisibility measurementcross-media measurementmedia content detection

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

  • Call for proposals

    STA02024FW010

  • Main participants

    MEDIAN, s.r.o.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    FW10010387 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternative language

  • Project name in Czech

    Systém pro měření vizibility mediálního obsahu

  • Annotation in Czech

    Hlavním cílem projektu vytvoření jedinečné inovativní technologie měření vizuálního vnímání mediálního obsahu a reklamy a návazné začlenění těchto nových dat do: a) výzkumu čtenosti tisku, k obohacení stávajících tiskových metrik. Díky nově vizuálně naměřeným údajům lze konstruovat odvozené ukazatele pro tisk, které umožní sblížit způsob měření tisku a elektronických médií. b) plného cross-mediálního měření, napříč mediatypy (TV, rozhlas, internet a mobilní aplikace napříč používanými zařízeními a systémy včetně tisku konzumace médií doma i mimo domov včetně informací o pohybu) na tuzemském i zahraničních trzích. Vytvořením SW platformy a potřebného HW pro snímání a vyhodnocení vizuálního vnímání vznikne zcela nová služba, která aktuálně není na trhu k dispozici.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • OECD FORD - main branch

    50401 - Sociology

  • OECD FORD - secondary branch

    50802 - Media and socio-cultural communication

  • OECD FORD - another secondary branch

    20201 - Electrical and electronic engineering

  • AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
    AO - Sociology, demography
    JA - Electronics and optoelectronics
    JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2024

  • Realization period - end

    Dec 31, 2025

  • Project status

    K - Ending multi-year project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2024

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP25-TA0-FW-R

  • Data delivery date

    Feb 20, 2025

Finance

  • Total approved costs

    13,649 thou. CZK

  • Public financial support

    9,228 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    4,482 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

13 649 CZK thou.

Public support

9 228 CZK thou.

67%


Provider

Technology Agency of the Czech Republic

OECD FORD

Sociology

Solution period

01. 01. 2024 - 31. 12. 2025