Information system for cashierless store
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
—
Call for proposals
SMPO202000001
Main participants
ArrowSys s.r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
FX01030041 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Informační systém pro bezobslužnou prodejnu
Annotation in Czech
Výstup projektu cílí na zvýšení efektivnosti provozu maloobchodních prodejen, a to zejména těch prodejen, umístěných v oblastech s nízkým počtem obyvatel. Maloobchodní prodejny jsou v menších obcích zavírány z důvodu vysokých provozních nákladů a vynuceným zvýšením prodejních cen, které pak vedou k poklesu obratu a celkové ztrátě ziskovosti. V roce 2017 bylo takto zavřeno 1082 prodejen v malých obcích, z toho 759 o prodejní ploše menší než 50 m čtverečních. Naše řešení informačního systému pro bezobslužné prodejny umožňuje 24 hodinový provoz za konstantních nákladů a nezávislosti na mzdových nákladech. Takové řešení může následně vést i ke snížení prodejních cen.
Scientific branches
R&D category
IN - Innovation
OECD FORD - main branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
OECD FORD - secondary branch
20206 - Computer hardware and architecture
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AF - Documentation, librarianship, work with information<br>BC - Theory and management systems<br>BD - Information theory<br>IN - Informatics<br>JC - Computer hardware and software
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project has achieved all of its stated objectives and the project outputs have the potential for economic benefit to the project developer. In line with The Country for the Future programme, a product innovation in the form of an information system for security, management and shopping in unmanned outlets was successfully put into practice. As a by-product of the project, a working sample of an unattended shop in Tabor was built, which allows registered customers to shop 24/7.
Solution timeline
Realization period - beginning
Feb 1, 2020
Realization period - end
Apr 30, 2022
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 19, 2021
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP23-MPO-FX-U
Data delivery date
Sep 20, 2023
Finance
Total approved costs
2,433 thou. CZK
Public financial support
1,085 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
1,085 thou. CZK