Development and implementation of a comprehensive management information systém in GRAFIA NOVA s.r.o.
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
—
Call for proposals
SMPO202000002
Main participants
GRAFIA NOVA s.r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
FX02030015
Alternative language
Project name in Czech
Vývoj a implementace komplexního manažerského informačního systému ve společnosti GRAFIA NOVA s.r.o.
Annotation in Czech
Cílem projektu je organizační inovace ve společnosti prostřednictvím implementace manažerského informačního systému. Díky sběru dat a jejich vyhodnocování z konkrétních operací dojde díky implementaci MIS do značné míry k automatizaci všech procesů ve společnosti, zejména bude automatizován výrobní proces. V systému budou zaznamenány všechny kroky v průběhu celého životního cyklu zakázky. Nový řídící a informační systém je nejdůležitější součástí digitalizace a automatizace procesů v rámci společnosti a bude propojovat jednotlivá pracoviště.
Scientific branches
R&D category
IN - Innovation
OECD FORD - main branch
50204 - Business and management
OECD FORD - secondary branch
20202 - Communication engineering and systems
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AH - Economics<br>GA - Agricultural economics<br>JW - Navigation, connection, detection and countermeasure
Completed project evaluation
Provider evaluation
O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena
Project results evaluation
The project has achieved all of its stated objectives and the project outputs have the potential for economic benefit to the beneficiaries. In line with The Country for the Future programme, a new way of organising activities in the company was introduced in the form of the implementation of a complex management information system, which resulted in the automation of processes in the company and the elimination of personal contact between employees and customers and between employees. The Board of Auditors had partial reservations about the evidence of the solution achieved. The objectives of the project were evaluated by the final report only verbally, in a framework, without any evidence of the solution achieved in terms of implementation projects, system testing reports and user manuals. The architecture of the new system, the individual modules and the tests were not formally documented in the usual way.
Solution timeline
Realization period - beginning
Sep 1, 2020
Realization period - end
Apr 30, 2022
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Jul 21, 2021
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP23-MPO-FX-U
Data delivery date
Sep 20, 2023
Finance
Total approved costs
4,588 thou. CZK
Public financial support
2,934 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
1,589 thou. CZK