PLATFORM FOR PROVIDING ONLINE SERVICES
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
—
Call for proposals
SMPO202000002
Main participants
Zaslat s.r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
FX02030060
Alternative language
Project name in Czech
PLATFORMA PRO POSKYTOVÁNÍ SERVISNÍCH SLUŽEB ON-LINE
Annotation in Czech
Zefektivnění a automatizace procesu reklamace zboží. Úspora nákladů na dopravu reklamovaného zboží do servisu. Urychlení času opravy reklamovaného zboží. Jednotná webová platforma pro sledování průběhu reklamace pro zákazníka, prodejce a opravnu. Omezení šíření COVID. V rámci projektu bude vyvinuta aplikace, díky níž odpadne nutnost zákazníka reklamovat vedené zboží u prodejce, který následně reklamuje zboží u distributora a distributor zašle zboží do servisu. Namísto toho bude přepravní společností vadný výrobek vyzvednutý u zákazníka a přepraven přímo do opravny. Výrobek tedy při cestě do opravy a zpět namísto 6 kroků (zákazník-prodejce-distributor-opravna-distributor-prodejce-zákazník) cestuje pouze 3 (zákazník-opravna-zákazník). Tím dochází snížení CO2 a lidského kontaktu. Zvlášť bude vyvinut web pro zákazníky a administrační systém pro opravny a prodejce.
Scientific branches
R&D category
IN - Innovation
OECD FORD - main branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
OECD FORD - secondary branch
20104 - Transport engineering
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AF - Documentation, librarianship, work with information<br>BC - Theory and management systems<br>BD - Information theory<br>IN - Informatics<br>JO - Land transport systems and equipment
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project has achieved all of its stated objectives and the project outputs have the potential for economic benefit to the project developer. In line with The Country for the Future programme, new ways of organising activities in the company have been successfully introduced in the form of a web interface for the submission of manufacturer complaints from end customers, a web interface for on-line service ordering and a mobile app for Android and iOS for order and complaint administration.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jun 1, 2020
Realization period - end
Aug 31, 2022
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 22, 2022
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP23-MPO-FX-U
Data delivery date
May 29, 2025
Finance
Total approved costs
13,497 thou. CZK
Public financial support
7,333 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
6,053 thou. CZK