Digitalization and Unification of Processes and Procedures by the Implementation of a New Comprehensive Information System
Project goals
"The main aim of the project is to implement the organizational innovation in the REMANTE GROUP s.r. company via the purchasing a new unified comprehensive information system. The implementation of the information system will lead to innovation, automation, digitalization, and unification of the all ongoing processes and procedures in the company in the fields of business management and organization, modern production planning, sales and marketing, purchasing, warehouse organization solutions, economic planning, human resources, finances, etc. This fact will singnificantly increase the work efficiency and performance in all company activities such as the posibility of the connectivity of the new third-party add-on solutions and the system of customers and suppliers (API interconnection), faster and more efficient production planning and evaulation, cost planning and evaluation, system and its database „crash“ reduction, etc. "
Keywords
organizational inovationimplementationinformation systémunification of procedures and processesdigitalizationcomplex
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
—
Call for proposals
SMPO202100001
Main participants
REMANTE GROUP s.r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
FX03030086
Alternative language
Project name in Czech
Digitalizace a sjednocení procesů a postupů formou implementace nového komplexního informačního systému
Annotation in Czech
Hlavním cílem projektu je realizace organizační inovace v podniku REMANTE GROUP s.r.o. a prostřednictvím pořízení nového jednotného komplexního informačního systému. Implementace informačního systému povede k inovaci, automatizaci, digitalizace a sjednocení veškerých probíhajících procesů a postupů ve společnosti a to v oblastech řízení a organizace podniku, moderního plánování výroby, prodeje a marketingu, nákupu, řešení organizace skladu, možnosti ekonomického plánování, personalistiky, financí atd. Tímto dojde k výraznému zvýšení efektivity práce a výkonu ve všech firemních činnostech jako jsou: možnost konektivity nových nadstavbových řešení třetích stran a systému odběratelů a dodavatelů (propojení API), rychlejší a efektivnějšímu vyřízení zakázek, efektivnějšímu řízení skladu, efektivnější plánování a řízení výroby, plánování personálních kapacit, možnost plánování nákladů a jejich vyhodnocování, snížení "pádu" systému a jeho databáze atd.
Scientific branches
R&D category
IN - Innovation
OECD FORD - main branch
20202 - Communication engineering and systems
OECD FORD - secondary branch
20204 - Robotics and automatic control
OECD FORD - another secondary branch
—
JD - Use of computers, robotics and its application
JW - Navigation, connection, detection and countermeasure
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project has achieved all of its stated objectives and the project outputs have the potential for economic benefit to the project developer. In accordance with The Country for the Future programme, organisational innovation of the company's activities was successfully implemented in the form of a new complex information system.
Solution timeline
Realization period - beginning
Sep 1, 2021
Realization period - end
Jun 30, 2023
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 8, 2022
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP24-MPO-FX-U
Data delivery date
Jun 5, 2024
Finance
Total approved costs
8,770 thou. CZK
Public financial support
3,311 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
4,930 thou. CZK
Recognised costs
8 770 CZK thou.
Public support
3 311 CZK thou.
0%
Provider
Ministry of Industry and Trade
OECD FORD
Communication engineering and systems
Solution period
01. 09. 2021 - 30. 06. 2023