All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

VRMentor - Intelligent virtual teacher for special education

Public support

  • Provider

    Ministry of Industry and Trade

  • Programme

  • Call for proposals

    SMPO202500001

  • Main participants

    WRDATACENTRUM s.r.o.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    FY01010182

Alternative language

  • Project name in Czech

    WRDATACENTRUM_TWIST

  • Annotation in Czech

    Hlavním cílem projektu je vytvoření inovativního nástroje využívajícího virtuální realitu (VR) pro podporu osob s poruchou autistického spektra (PAS). Tento nástroj bude sloužit ke zlepšení sociálních dovedností, zvládání každodenních situací a celkovému posílení kognitivních schopností. V prostředí imerzivní virtuální reality budou uživatelé pod vedením personalizovaného virtuálního učitele (avataru) opakovaně trénovat situace, které jsou pro ně v reálném světě náročné. Projekt klade důraz na spojení VR technologií s ověřenými pedagogickými a terapeutickými metodami, což umožní bezpečné a efektivní simulaci v kontrolovaných podmínkách bez stresu z reálného prostředí. Tento přístup podporuje nejen rozvoj individuálních dovedností, ale také snižování úzkosti a zlepšení adaptability v běžném životě. Mezi dílčí cíle patří: ● Vývoj interaktivních modulů zaměřených na specifické potřeby osob s PAS (např. nácvik sociálních interakcí, zvládání změn, fyzická a kognitivní aktivizace). ● Spolupráce se speciálními školami, terapeutickými centry a rodinami za účelem testování a optimalizace řešení. ● Vytvoření metodických materiálů a uživatelské podpory pro pedagogy, terapeuty a pečovatele. ● Zvýšení dostupnosti moderních technologií v oblasti speciální pedagogiky a terapeutických intervencí v České republice. Výsledkem projektu bude nástroj, který přispěje ke zlepšení kvality života osob s PAS a jejich lepšímu začlenění do společnosti. Současně pomůže odborníkům v oblasti vzdělávání a péče implementovat nové technologie do své praxe.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • OECD FORD - main branch

    20204 - Robotics and automatic control

  • OECD FORD - secondary branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AM - Pedagogy and education<br>JD - Use of computers, robotics and its application

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Sep 1, 2025

  • Realization period - end

    Aug 31, 2027

  • Project status

    Z - Beginning multi-year project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP25-MPO-FY-R

  • Data delivery date

    Oct 9, 2025

Finance

  • Total approved costs

    38,224 thou. CZK

  • Public financial support

    24,609 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    13,616 thou. CZK