Verification safeness against derailment of railways vehicle
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 6 (SGA02004GA-ST)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Ověřování bezpečnosti proti vykolejení železničních vozidel
Annotation in Czech
Při ověřování bezpečnosti proti vykolejení železničních vozidel je nutné zjistit během jízdy velikosti příčných Y a svislých Q sil působících mezi koly vozidla a kolejnicemi. Poměr příčné a svislé síly na každém kole pak určuje stupeň bezpečnosti proti vykolejení daných kol a v celkovém přehledu pak bezpečnost proti vykolejení vozidla. Existuje několik způsobů zjišťování zmíněných sil, např.: z deformací kolejnic, z deformací náprav dvojkolí vozidel, z deformací kotoučů kol dvojkolí vozidel. Způsob vycházející z deformací kotoučů kol je z hlediska mechanického principu interakce kolo-kolejnice nejpříznivější a tedy nejperspektivnější, ale je doprovázen jedním velkým problémem a sice velmi nízkou deformační citlivostí kotoučů klasických kol železničníchvozidel na působení svislé síly. To ve svém důsledku limituje přesnost měření svislých sil a tím i přesnost stanovení bezpečnosti proti vykolejení. Podstatou projektu bude nalézt řešení tohoto problému, tj. s využitím pevnostních analýz
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
CEP - secondary branch
JC - Computer hardware and software
CEP - another secondary branch
JL - Fatigue and fracture mechanics
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20201 - Electrical and electronic engineering<br>20206 - Computer hardware and architecture<br>20306 - Audio engineering, reliability analysis
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Project researchers determined and realized following requirements: Developed principle of new measure system of vertical Q forces between wheel and rail by the help of wheel-set (MD). The new measure system is applicable for all new disk shapes of ful
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2004
Realization period - end
Jan 1, 2006
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP07-GA0-GA-U/03:2
Data delivery date
Oct 16, 2007
Finance
Total approved costs
1,722 thou. CZK
Public financial support
1,722 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK