All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Analysis of limit states in surface layers of a rail from the view of the contact loading owing to effect of wheel forces during railway vehicle running

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 6 (SGA02004GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Analýza mezních stavů povrchových vrstev temene kolejnice z hlediska kontaktního zatížení účinkem kolových sil při průjezdu kolejového vozidla

  • Annotation in Czech

    Cílem řešení projektu je předložit popis a důsledky jevů odehrávajících se v kontaktní oblasti vzájemně působících reálných těles (kolejnice - kolo). Budou zkoumány dopady mechanismu styku na strukturní změny v (pod)povrchové vrstvě, které souvisejí s neizotermičností sledovaných jevů. Tento výzkum specializovaně navazuje na již provedené práce v oblasti styku kolo-kolejnice, kde byly zmíněné strukturní změny bezpečně identifikovány. Doposud ovšem nebyly jednoznačně formulovány poznatky, vysvětlující vznik tepelného zdroje v kontaktní oblasti a následné procesy teplotních změn (stacionární poklesy teplot, vlnové tepelné zdroje), jejichž exaktnější popis je nezbytný z hlediska uspokojivého vysvětlení jejich dopadu na event. probíhající fázové přeměny.Nelze proto vyloučit, že další vyvolané a prokázané defekty v povrchových vrstvách kontaktně se stýkajících a relativně přemisťovaných objemů souvisí s materiálovými změnami, které zasahují do relativně značných hloubek kontaktních oblastí. Po

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • CEP - secondary branch

    JG - Metallurgy, metal materials

  • CEP - another secondary branch

    JL - Fatigue and fracture mechanics

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20104 - Transport engineering<br>20306 - Audio engineering, reliability analysis<br>20501 - Materials engineering

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Long-standing problems of damaging contact surfaces of rail wheels demand an extension of research works which will aim at some of the new approaches towards the issue of limiting state of environment which is formed, by rolling of generally loaded wheel

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2004

  • Realization period - end

    Jan 1, 2006

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP07-GA0-GA-U/03:2

  • Data delivery date

    Oct 16, 2007

Finance

  • Total approved costs

    1,548 thou. CZK

  • Public financial support

    1,468 thou. CZK

  • Other public sources

    120 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK