Subsonic Airfoils with the Blunt Trailing Edge for Aircraft Wings and Tail Planes
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
—
Main participants
Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s.
Contest type
—
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Subsonické profily s useknutou odtokovou hranou pro křídla a kormidla letadel
Annotation in Czech
U křídel letadel se používaly useknuté odtokové hrany především pro zvýšení pevnosti. Dosavadní teorie varovaly před přídavným, tzv. 'dnovým' aerodynamickým odporem. Před několika lety byly v USA navrženy a ověřeny profily GA a MS s useknutými odtokovýmihranami, které nemají žádný dnový odpor a mají vyšší max. vztlak. Zmíněný rozpor vysvětluje hypotéza o dvou typech obtékání useknutých odtokových hran. V literatuře nebyly nalezeny údaje pro stanovení kritéria, který typ obtékání useknuté odtokové hranyvznikne. Cílem projektu je získat základní údaje pro nalezení zmíněného kritéria. Postup je navržen teoretický a experimentální. Projekt je jednou z dílčích etap pro zvýšení bezpečnosti, ekonomičnosti a ekologičnosti letectví. XXX
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes
CEP - secondary branch
BK - Liquid mechanics
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
10305 - Fluids and plasma physics (including surface physics)<br>20304 - Aerospace engineering
Completed project evaluation
Provider evaluation
—
Project results evaluation
XXX
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 1993
Realization period - end
Jan 1, 1995
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/1996/GA0/GA06GA/V/1:1
Data delivery date
—
Finance
Total approved costs
240 thou. CZK
Public financial support
480 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK