All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The analysis of the dynamic characteristics and of the operational reliability of modern driving systems, especially in vehicle and aircraft construction

Project goals

Following up on precedent efforts of research scientists in the field of speciality, the Project focuses on and studies the theoretical - analytical, numerical, and experimental methods used in the design of driving systems, both with direct and graduated power flow, with the aim to: a. work out analytical methodology for the evaluation of the dynamic characteristics, i.e., the occurrence of regular, as well as of the irregular movements in non-linear driving systems, with time variable elements: b. work out a viable theory for the creation of mathematical and physical optimum-precision models and global-structure models for the purpose of making simulation-based computations and the analysis and synthesis of modern high-parameter driving systems withkinematic linkage, such as tooth gear; c. work out the theoretical and experimental methods to properly assess the dynamic and thermal characteristics and the data on driving systems that are both technically complex and difficult to assess due to the

Keywords

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

  • Main participants

    Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i.

  • Contest type

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Analýza dynamických vlastností a provozní spolehlivost pohonných soustav moderních zejména mobilních a leteckých konstrukcí

  • Annotation in Czech

    V návaznosti na předchozí práce řešitelů zaměřit studium na teoreticko-analytické, numerické a experimentální metody analýzy pohonových soustav s přímým a děleným tokem výkonu. Zejména: a) vypracovat analytickou metodiku analýzy dynamických vlastností -fenoménů regulárních a iregulárních pohybů nelineárních soustav s časově variabilními členy. b) vypracovat teorii vytváření zpřesněných matematicko-fyzikálních modelů základních strukturálních částí a modelů globální struktury pro simulační výpočty, analýzu a syntézu ve vysokoparametrických moderních pohonových soustavách s kinematickými vazbami - ozubenými koly. c) vypracovat teoreticko-experimentální metodiku stanovení dynamických a tepelných vlastností a dat v technicky složitých a z prostorového hlediska obtížně dostupných pohonových soustavách. Na základě dosažených výsledků základního poznání dát široké technické praxi nové prostředky pro optimální konstruování pohonových soustav jak ve stadiu úvodního projektování, tak pozdějšího vývoje, rekonst

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • CEP - secondary branch

    BI - Acoustics and oscillation

  • CEP - another secondary branch

    JY - Firearms, ammunition, explosives, combat vehicles

  • 10307 - Acoustics
    20301 - Mechanical engineering
    20704 - Energy and fuels
    21100 - Other engineering and technologies

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Project results evaluation

    Projekt byl zaměřen na studium teoreticko-analytických, numerických a experimentálních metod analýzy pohonových soustav. Dosažené výsledky dávají nová poznání jak pro konstrukci ve stadiu projektování, tak pro výrobní praxi. Veškerá grantová pravidla byl

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1996

  • Realization period - end

    Jan 1, 1998

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/1999/GA0/GA09GA/V/6:6

  • Data delivery date

Finance

  • Total approved costs

    3,190 thou. CZK

  • Public financial support

    2,730 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

3 190 CZK thou.

Public support

2 730 CZK thou.

85%


Provider

Czech Science Foundation

CEP

JT - Propulsion, engines and fuels

Solution period

01. 01. 1996 - 01. 01. 1998