The analysis of the dynamic characteristics and of the operational reliability of modern driving systems, especially in vehicle and aircraft construction
Project goals
Following up on precedent efforts of research scientists in the field of speciality, the Project focuses on and studies the theoretical - analytical, numerical, and experimental methods used in the design of driving systems, both with direct and graduated power flow, with the aim to: a. work out analytical methodology for the evaluation of the dynamic characteristics, i.e., the occurrence of regular, as well as of the irregular movements in non-linear driving systems, with time variable elements: b. work out a viable theory for the creation of mathematical and physical optimum-precision models and global-structure models for the purpose of making simulation-based computations and the analysis and synthesis of modern high-parameter driving systems withkinematic linkage, such as tooth gear; c. work out the theoretical and experimental methods to properly assess the dynamic and thermal characteristics and the data on driving systems that are both technically complex and difficult to assess due to the
Keywords
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
—
Main participants
Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i.
Contest type
—
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Analýza dynamických vlastností a provozní spolehlivost pohonných soustav moderních zejména mobilních a leteckých konstrukcí
Annotation in Czech
V návaznosti na předchozí práce řešitelů zaměřit studium na teoreticko-analytické, numerické a experimentální metody analýzy pohonových soustav s přímým a děleným tokem výkonu. Zejména: a) vypracovat analytickou metodiku analýzy dynamických vlastností -fenoménů regulárních a iregulárních pohybů nelineárních soustav s časově variabilními členy. b) vypracovat teorii vytváření zpřesněných matematicko-fyzikálních modelů základních strukturálních částí a modelů globální struktury pro simulační výpočty, analýzu a syntézu ve vysokoparametrických moderních pohonových soustavách s kinematickými vazbami - ozubenými koly. c) vypracovat teoreticko-experimentální metodiku stanovení dynamických a tepelných vlastností a dat v technicky složitých a z prostorového hlediska obtížně dostupných pohonových soustavách. Na základě dosažených výsledků základního poznání dát široké technické praxi nové prostředky pro optimální konstruování pohonových soustav jak ve stadiu úvodního projektování, tak pozdějšího vývoje, rekonst
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
JT - Propulsion, engines and fuels
CEP - secondary branch
BI - Acoustics and oscillation
CEP - another secondary branch
JY - Firearms, ammunition, explosives, combat vehicles
10307 - Acoustics
20301 - Mechanical engineering
20704 - Energy and fuels
21100 - Other engineering and technologies
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
Projekt byl zaměřen na studium teoreticko-analytických, numerických a experimentálních metod analýzy pohonových soustav. Dosažené výsledky dávají nová poznání jak pro konstrukci ve stadiu projektování, tak pro výrobní praxi. Veškerá grantová pravidla byl
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 1996
Realization period - end
Jan 1, 1998
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/1999/GA0/GA09GA/V/6:6
Data delivery date
—
Finance
Total approved costs
3,190 thou. CZK
Public financial support
2,730 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
3 190 CZK thou.
Public support
2 730 CZK thou.
85%
Provider
Czech Science Foundation
CEP
JT - Propulsion, engines and fuels
Solution period
01. 01. 1996 - 01. 01. 1998