Optimalization and cooperation of rail vehicle brake systems
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
—
Main participants
Univerzita Pardubice / Dopravní fakulta Jana Pernera
Contest type
—
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Optimalizace a součinnost brzdových systémů kolejových vozidel
Annotation in Czech
Zvyšování jízdních rychlostí kolejové dopravy (až 300 km/h) je provázené prudce se zvyšujícími nároky na spolehlivost brzdění. Pouhé zvyšování výkonnosti adhezních brzdových soustav vede k řadě komplikací z nichž nejdůležitější jsou: - problematika vzájemné součinnosti více brzdových systémů na jednom vozidle, - zvýšené mechanické namáhání brzdové soustavy, - mezní adhezní poměry v kontaktu kola s kolejnicí, - vysoké tepelné zařízení částí třecích brzd s následkem vzniku tepelných trhlin, - zhoršendynamické chování soustavy vozidel. V projektu bude navržena metoda simulace brzdícího procesu založená na řešení podrobného matematického modelu s cílem sledování a optimalizace uvedených jevů. Bude dále navržen model optimální spolupráce více brzdovýchsoustav na vozidle. Součástí projektu je stavba experimentálního zařízení pro zjišťování skutečných charakteristik brzdění.
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20104 - Transport engineering
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Řešení projektu probíhalo ve třech hlavních směrech: teoretický výzkum adheze kola a kolejnice při brzdění a vlivu tepelných efektů vyúsťující ve vytvoření simulačních programů pro praktická řešení vývoje nových vozidel a rekonstrukce železničních nehod,
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 1998
Realization period - end
Jan 1, 2000
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/2001/GA0/GA01GA/U/N/9:4
Data delivery date
—
Finance
Total approved costs
2,134 thou. CZK
Public financial support
2,134 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK