All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Optimalization and cooperation of rail vehicle brake systems

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

  • Main participants

    Univerzita Pardubice / Dopravní fakulta Jana Pernera

  • Contest type

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Optimalizace a součinnost brzdových systémů kolejových vozidel

  • Annotation in Czech

    Zvyšování jízdních rychlostí kolejové dopravy (až 300 km/h) je provázené prudce se zvyšujícími nároky na spolehlivost brzdění. Pouhé zvyšování výkonnosti adhezních brzdových soustav vede k řadě komplikací z nichž nejdůležitější jsou: - problematika vzájemné součinnosti více brzdových systémů na jednom vozidle, - zvýšené mechanické namáhání brzdové soustavy, - mezní adhezní poměry v kontaktu kola s kolejnicí, - vysoké tepelné zařízení částí třecích brzd s následkem vzniku tepelných trhlin, - zhoršendynamické chování soustavy vozidel. V projektu bude navržena metoda simulace brzdícího procesu založená na řešení podrobného matematického modelu s cílem sledování a optimalizace uvedených jevů. Bude dále navržen model optimální spolupráce více brzdovýchsoustav na vozidle. Součástí projektu je stavba experimentálního zařízení pro zjišťování skutečných charakteristik brzdění.

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20104 - Transport engineering

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Řešení projektu probíhalo ve třech hlavních směrech: teoretický výzkum adheze kola a kolejnice při brzdění a vlivu tepelných efektů vyúsťující ve vytvoření simulačních programů pro praktická řešení vývoje nových vozidel a rekonstrukce železničních nehod,

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1998

  • Realization period - end

    Jan 1, 2000

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2001/GA0/GA01GA/U/N/9:4

  • Data delivery date

Finance

  • Total approved costs

    2,134 thou. CZK

  • Public financial support

    2,134 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK